budget-game PC ong. €650

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen254

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
189
Hoi,
Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een nieuwe PC, en heb nu eindelijk ongeveer genoeg geld. IK ga hem vooral gebruiken om te gamen,en misschien om af en toe wat te recorden. (Minecraft :$). Het geluid maakt me op zich weinig uit, alleen het is wel in mn slaapkamer, dus niet dat als ik 's avonds nog zit te gamen dat andere slapende mensen er last van hebben. Ik ben van plan het systeem zelf in elkaar te zetten. Ik ben ook van plan gewoon Windhoos 7 te gebruiken.
Ik was van plan ongeveer het tweakers BBG te maken, alleen iets veranderd:
Processor koeler Cooler Master Hyper212 Evo
Grafische kaart (PCIe) Club 3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Processor AMD Phenom II X6 1055T
Voeding Sharkoon WPM500
Behuizing Sharkoon T28 green edition
Moederbord ASRock 970 Extreme3
Harddisks (SATA) Samsung HN-M101MBB
Geheugen Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
Wat vinden jullie van dit systeem?
Als ik het bij Alternate koop, dan zit ik alleen zon €70 over mn budget (wat opzich niet heel veel geeft). Maar ik denk dat ik nog wel wat op vooral de harde schijf kan besparen.
Iemand nog adviezen, commentaar, aanpassingen of zo?
Alvast bedankt!
Grtz,
Coen Visser
 
Advies, kijk bij meer winkels, Alternate is vrij prijzig algemeen!

Zoek via http://tweakers.net/pricewatch/ je product op en kijk waar deze het goedkoopst is. Nartuurlijk kijk je of er meer producten bij die winkel dan aanwezig zijn om daar te kunnen bestellen.
 
Ik wil er graag een 1TB harde schijf in hebben.
Ik weet dat Alternate duur is, maar dat was even een indicatie van wat het systeem kost, omdat je daar en goed werkende samenstel functie hebt.
 
8GB DDR3-1600Mhz is leuk, maar voor een midbudget gaming is het over kill. Neem de G.Skill 8GB DDR3-1333Mhz met CL7. Heeft goede timings en is een stukkie goedkoper en eventueel overclockbaar naar 1600Mhz mocht je dat toch persee willen.
 
Scheelt maar een tientje ongeveer, of niet?
(kan hem niet echt vinden...)
Ik vind het niet erg om daar een klein beetje extra aan uit te geven...
 
Kan makkelijk 50 euro schelen. Als je de G.Skill niet kan vinden. Neem dan een 8GB Kit op 1333Mhz met een CL waarde tussen de 7 en een 9.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan