Budget game pc van maximaal 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leonberger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2016
Hoi,

Ik wil graag een gaming pc bouwen met het budget van 800 euro.
Dit is alleen de pc. (scherm, toetsenbord, muis, dvd drive al aanwezig)

Ik heb veel dingen gelezen maar dit maakt me natuurlijk niet gelijk een expert!
Daarom vraag ik aan jullie om de lijst die ik heb samen gesteld even te controleren
Op fouten of verbeterpunten.

Ik wil natuurlijk niet zoiets als bottlenecking tegen komen :)
Hier is mijn lijstje:
https://azerty.nl/winkelmandje/wink...280735]=1&product[732238]=1&product[745707]=1

Alvast bedankt :)

Ik verwacht dat de processor in deze setup de bottleneck is i.c.m. de GTX 970...

De i3 is maar een dual-core, de nieuwe games vragen vrijwel allemaal om quad-core cpu's.. dus het hangt er maar net vanaf welke games je ermee speelt maar ik zou het niet "klein" willen noemen.
Daar komt bij dat je met die i3 niet echt "toekomstbestendig" bent voor zover dat mogelijk is.
In elk geval staat buiten kijf dat je de nieuwe games niet lekker gaat spelen met een i3, daarvoor heb je toch echt een i5 nodig bij deze kaart.

Nieuwe gaming build.

Ik heb sinds mijn laatste build het budget kunnen verhogen naar 870 Euro.
(randapparatuur al aanwezig)

Ik heb een nieuwe lijst met hardware gemaakt aangezien de oude lijst een bottleneck kon veroorzaken.

Lijst:
http://i64.tinypic.com/2f07r09.jpg

De case zou 3 fans pre installed moeten hebben en moederboard heeft maar 2 case fan aansluitingen, vandaar de splitter.

Gaat dit allemaal goed werken?
Geen bottleneck of wat dan ook?

Hoor graag van jullie!
Mvg, Leon

Zelf zou ik voor een bord met een B150 chipset kiezen i.p.v. H 110 ( i.v.m. features zoals 4 geheugenslots etc ).
Die borden zijn wel een fractie duurder, zoals deze, maar dan heb je wel 3 system-fan headers en heb je dus die splitter niet nodig.
Je komt dan netto uit op een prijsverschil van € 5,= maar je hebt wel een completer en beter bord. :thumb:

Ik heb je vragen samengevoegd.
Deze passen prima bij elkaar.;)

Tevens laat je in je eerste vraag niets meer van je horen en start je een nieuwe.
Niet geheel netjes naar je helper.

Succes met je vraag.:thumb:

@scrapheap
De moederbord die jij aangeeft ziet er goed uit! Veel opties maar toch voor een goed prijsje :)

Maar heeft iemand hier ook al ervaring met dit moederbord? Ik kijk vaak naar reviews van producten maar kan hier geen van vinden.

Dus mijn vraag is, heeft iemand die dit toevallig ziet ervaring met dit moederbord?
En presteert deze ook goed? Is deze makkelijk in gebruik?

Ik hoor graag van jullie!
Mvg, Leon

Er zijn reviews van gebruikers hier.
Opmerkingen als die over het I/O-shield vindt ik persoonlijk niet interessant ( over hoe het eruit ziet bijv. ) want je kijkt er niet de hele dag naar.
Als alles aangesloten is zie je het zo wie zo niet omdat het de achterzijde van je kast betreft dus zo'n opmerking neem ik niet serieus.

Kwalitatief is het gewoon een goed bord, de reviews zijn wat de min-punten betreft eigenlijk allemaal lachertjes naar mijn idee behalve de opmerking over het 2e pcie x16 slot in de 4e review.

Ik weet niet of je het systeem al besteld heb ?
Maar waarom zou je zoveel fans plaatsen in de kast ?
Het is meestal teveel van het goede. Ik gebruik helemaal geen case fans. Ik gebruik de standard cpu fan, videokaart fan, voeding fans.
Nog nooit temperatuur problemen gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan