Budget game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjors1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een budget game computer.
mijn budget is 500/550 euro zonder os
Het hoeft allemaal niet op de hoogste resolutie maar wil een beetje beeld hebben.

Nu heb ik een computer gezien op www.pctopper.nl http://www.pctopper.nl/amd-trinity-a8-5600k-8gb-ddr3-500gb-hdd-hd7560d.html
Wat ik me nu afvraag is als ik nu een computer koop met een intel 3570K versie dan heb HD4000 videokaart.
Is dat iets om me te gaan gamen?
ik ken iemand die een i7 3770 en dat is ook een HD4000 videokaart en hij photoshop ermee zonder enig probleem, grote foto's is ook geen probleem om te bewerken.
kan ik dat dan ook vergelijken met gamen? of is dit (een andere kracht)

alvast bedankt voor jullie reactie!

voor gaming heb je een dedicated videokaart nodig daar voor is de ge-intergreerde gpu niet krachtig genoeg

een beetje game kaart kost al snel 150 euro

gamen kun je niet vergelijken met photoshoppen photoshoppen word vooral gedaan door de cpu
en gamen word live gerendeerd door de gpu en daar voor heb je krachtige gpu nodig

welke games worden er gespeeld op de pc?

in de pc zit trouwens al een videokaart en dat is de HD7850 dat is een game kaart

Laatst bewerkt:
beste sjors1984,

de meeste games zul je met deze setup wel kunnen spelen, maar dan wel op de laagste settings en ong rond 30 fps. de processor is wat minder dus een betere videokaart inzetten zal niet veel helpen. als je een beter systeem wil zal je je budget aan moeten passen.

Mvg,
apen

@apen naar welk systeem zit jij te kijken... 30fps?
de HD7850 kan prima iedere game op medium graphics aan en op 60 fps spelen...
verder is de processor sterk zat om deze videokaart niet te bottlenecken

Laatst bewerkt:
@firest0rm dan neem ik wel mee dat ik het over de zwaarste games heb, zoals crysis 3 zal deze pc dat net/ net niet halen.

Bedankt voor jullie reacties.

het ziet er naar uit dat ik het AMD systeem ga bestellen.
Volgens mij na een beetje op internet te hebben gezocht is de prijs ook wel goed.

Waar ik ook nog over twijfel is het geheugen en de voeding.
DDR1333 of DDR1600 is dat een groot verschil of zeggen jullie nou dat merk je niet heel erg?

Het merk MS-tech lees ik verschillende verhalen over de een vind het goed omdat de prijs kwaliteit goed is.
de ander vind het bagger en heeft veel problemen hebben jullie hier ervaringen mee?

heb het bedrijf ook even gebeld en voor €16,- kan ik de voeding vervangen voor een Coolermaster GX-lite 500 watt is dat voldoende?

bedankt

ddr 1333 en 1600 scheelt zo heel veel niet, zul je bijna niet merken.

maar over die voeding bij voedingen is het belangrijk dat je een A-merk voeding hebt. MS-tech zit tussen A en B in, daartegenin de Coolermaster valt onder A-merk. maar of je hier problemen mee zal ondervinden verschilt per persoon, en al zou je een A-merk voeding halen is het natuurlijk ook niet gegarandeerd dat deze het blijft doen. maar las je het mij vraagt doen!

@firest0rm dan neem ik wel mee dat ik het over de zwaarste games heb, zoals crysis 3 zal deze pc dat net/ net niet halen.

zelfs crysis 3 zal deze pc prima doen ook op 60 fps natuurlijk niet op high maar zeker wel op medium (high zou hij 40 fps kunnen halen)

. MS-tech zit tussen A en B in
MS-tech is een Z merk voeding, zeer slecht, word vrijwel nooit getest, word aan elkaar gelijmd en gaan snel kapot
de Coolermaster GX lite is een prima vervanger dat zou ik wel doen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan