BUDGET Gaming Desktop (€700-€900 MAX)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aronetic

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2015
hallo helpmij!

ik wil graag mijn eerste gaming desktop (budget) bouwen, maar heb hier weinig verstand van!
daarom ben ik hier om jullie mening en hulp te vragen.

Budget: €700,- / €900,-
Doel: Gaming (games zoals: farcry primal / GTAV / TheDivision / enzovoort.)
Hoe belangrijk is stilte?: Dit zal onbelangrijk voor mij zijn, aangezien ik voornamelijk met headphones speel.
Assemblage: gaat een kennis doen die hier meer verstand van heeft.
Besturingssysteem: dit heb ik al gekocht. (windows 8 / 8.1)
Andere software?: Geen.

ik heb zelf al een lijst met hardware gemaakt.
echter ben ik er niet zeker van of dit wel samen met elkaar kan werken (ik heb er geen verstand van)
ook zit ik met het probleem dat ik nog geen behuizing heb en weet niet wat voor grootte ik nodig heb voor de hardware.

mijn vraag is: kan dit goedkoper en/of beter voor de zelfde prijs? en zullen alle componenten elkaar kunnen ondersteunen?

MSI H110M Pro-VD €58,90 [moederbord]
Intel Core i5 4460 €181,90 [processor]
ASUS STRIX-GTX960-DC2OC-4GD5 €244,90 [GPU 4GB]
Kingston SSDNow V300 120GB €46,90 [SSD]
Kingston HyperX FURY DDR4 16GB €72,90 [RAM geheugen]
WD Red WD10EFRX 1TB €66,90 [HDD]
CoolerMaster GM Series G750M €85,90 [voeding]
LiteOn iHDS118 €15,90 [DVD driver]
Philips V-line 223V5LHSB2 €99,00 [LED Monitor]
TOTAAL: €873,20
(een muis en toetsenbord is al aanwezig.)

ik hoor graag van jullie!
mvg, Aron

Laatst bewerkt:
Moederbord ( socket 1151 ) en processor ( socket 1150 ) gaan niet samen..., je zou dan voor de Core i5 6400 of een andere i5 met socket 1151 moeten gaan bijv.

Voeding is over-the-top, dit systeem heeft ruim voldoende aan een goede A-merk voeding van rond de 500 Watt, 1 uit dit overzicht waarbij ik de 1e, de Seasonic kan aanbevelen.
Die draait ook in mijn nieuwe systeem met een Core i7 6700K, 16 Gb en een Strix GTX 960. Stil, stabiel en goed geprijsd..:thumb:

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik heb je vraag even verplaatst naar de Aankoop nieuw systeem/Upgraden geplaatst komt daar beter tot zijn recht.Succes met je vraag

En waarom gekozen voor een western red hdd?

Zo is hij wat goedkoper alles zonder behuizing want die staat er bij jou ook niet bij.
Je zou nog voor een wat beter merk monitor kunnen gaan bv deze:
https://azerty.nl/2-1054-728711/iiyama-prolite-e2283hs.html presteert ook nog even beter

Laatst bewerkt:
Goedemorgen gast0225 ,

Waar vind je geen hdmi aansluiting?

Goedemorgen gast0225 ,

Hij heeft toch een losse videokaart

Inderdaad, de gekozen kaart beschikt over Video uit: 3x DisplayPort, DVI-I, HDMI...

Ja, dat wel, maar gelet op de I5 processor met de buildin HD 4600 (even los van de socket / processor perikelen zoals hierboven aangegeven) verwacht je toch ook een hdmi aansluiting voor hen die geen losse videokaart nemen en / of andere apparatuur aan willen sluiten.

Aanvulling : Intel 'zegt' er dit over : Graphics Output eDP/DP/HDMI/VGA

Laatst bewerkt:
Idd. en waarschijnlijk gaat het TS helemaal niet om andere zaken, maar het viel mij gewoon op, zeker in combinatie met de onboardgrafische chip die wel een HDMI output kan leveren. Misschien is het juist daarom nog vreemder, want je verwacht dat aspirant budget board kopers misschien vaker juist geen dan wel een losse videokaart aanschaffen?

Laatst bewerkt:
Goedemorgen gast0225 ,

Hij wil zo goedkoop mogelijk gamen dus daar zal de keuze qua moederbord vandaan komen en inderdaad niet op de hdmi aansluiting gelet hebbende en ik eigenlijk ook niet.

Volgens de topic-titel gaat het ook om een budget gaming-pc...gamen met een geïntegreerde grafische chip gaat hem niet worden, vandaar de GTX 960.
Maar ik ben het wel met je eens wat betreft het moederbord, gewoon vreemd dat er geen HDMI-uitgang op zit, afgezien van het feit dat ik zelf nooit een MSI-bord zou kopen ( persoonlijk ).

Ik heb net even bij MSI geshopt en zag daar in die korte tijd sowieso al 2 plankjes van rond de €55,-- mét HDMI.
Nou ja, TS weet nu iig dat zo'n aansluiting niet aanwezig is. Hij weet wat te doen als 'íe HDMI onboard belangrijker vindt.

Jouw opmerking over 'persoonlijk geen MS plank', vind ik interessant. Ik heb namelijk van de bouwkwaliteit van mobo's nul,nul verstand. Voor toekomstige topicstarters, of wellicht voor mijzelf als ik ooit een andere machine aanschaf : wat heb jij tegen op MSI plankjes?

Laatst bewerkt:
Daar wil ik uiteraard wel op in gaan gast0225 maar nogmaals, dit is een persoonlijke mening waarmee niemand het eens hoeft te zijn.
Overigens gaat het mij in dit geval niet om de kwaliteit van de borden zelf.

Het is mij over de jaren dat ik met computers bezig ben opgevallen dat MSI, in verhouding met andere producenten, bovematig veel BIOS-updates voor hun moederborden uitbrengt.
Dat is voor mij een teken dat het gewoon "niet af" is en dat het product te snel in de markt gezet is om met de concurrentie mee te kunnen.
Tot voor een jaar of 3 geleden heb ik voor mijn eigen, maar ook andere systemen, altijd Asus borden gebruikt. De meeste daarvan hebben over de jaren dat deze systemen in gebruik waren / nog zijn, hooguit 2 tot max. 4 BIOS-updates gekregen over een periode van 4-8 jaar zeg maar. Tot op heden is geen van deze borden ooit kapot gegaan, ze werken allemaal nog, ook na 10 jaar !
In geval van MSI zie ik veel borden die dat aantal updates ruimschoots binnen een jaar krijgen en aangezien ik ook met regelmaat wat reparatie-werk doe / wordt gevraagd problemen op te lossen, kom ik dus ook met MSI-borden in aanraking waarbij niet zelden blijkt dat problemen door een BIOS-update verholpen worden.

Mijn mening is dat het moederbord 1 van de belangrijkste onderdelen van een systeem is waarop je niet moet bezuinigen. Als het geplaatst is moet je er in principe de eerste tijd niet meer naar hoeven omkijken en het vervangen van aangesloten hardware ( intern of extern ) moet niet tot onstabiliteit hoeven lijden. Nu is dit laatste uiteraard een hekel punt aangezien Win 10 ( om maar een voorbeeld te noemen ) nogal wat nukken en willekeur blijkt te hebben wat hardware-support betref, maar ik doel daarbij uiteraard op de systeemhardware. Het is daarbij echt natte vingerwerk of bepaalde hardware ( gedateerd of nieuw ) wel of niet ondersteund wordt.

Mijn ervaringen met met name Asus, Gigabyte en ASRock zijn in dat opzicht bovengemiddeld goed, waarbij Gigabyte en vooral ASRock Asus de loef afsteken als het om service gaat :thumb:

Hey mensen!

Dankje voor alle info en hulp :)
De reden dat er nog geen kast/ behuizing op mijn lijst staat in omdat ik
Niet weet wat voor kast ik zou moeten nemen.
Er zijn veel verschillende maten en soorten waardoor ik nogal snel verward raak.

Weten jullie misschien nog een goeie budget behuizing die ik aan mijn lijst kan toevoegen?

Alvast bedankt!
Mvg, Aron

Inderdaad een mooie, strakke kast voor een fatsoenlijke prijs.
Mijn advies is echter om ter bevordering van de luchtstroom in de kast wel 1 extra kastventilator te plaatsen aangezien deze behuizing met maar 1 ventilator geleverd wordt :thumb:

Ziet er goed uit!
Persoonlijk maakt het me niet uit hoe de behuizing eruit ziet, het gaat me er meer om dat alles er in past en fatsoenlijk gekoeld kan worden :P

Maar deze kast ziet er goed uit!
Ook nog een mooi prijsje, dus ik ben tevreden :)

Erg bedankt voor de snelle reacties :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan