Tythor Zeth
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 nov 2008
Beste mensen,
Ik wil graag een nieuwe budget gaming PC aanschaffen. Ik kan enkel de SSD (Crucial BX100 250GB), HDD, processorkoeler (Gelid Solutions Tranquillo Rev.2) en randapparatuur meenemen van de vorige. Het budget is rond de 800 euro, maar ik wil niet onnodig met geld strooien.
Ik zat hier aan te denken (deels gebaseerd op hardware.info advies):
Processor: Intel Core i5 6600K
RAM: Crucial 8GB DDR4-2133 CL15
Moederbord: MSI H110M Pro-VD
GPU: AMD Radeon R9 480
Behuizing: Antec GX500
Voeding: Seasonic G-Series 450W
Hiermee zit ik rond de 725 euro, als ik 275 eu reken voor de GPU.
- Ik heb de i3 veranderd naar een i5, omdat dit in mijn budget past en ik denk dat ik daar veel langer mee kan doen
- De AMD koop ik nadat de reviews zijn uitgekomen, tot dan zal ik maar even gaan gamen op de processor
- Ik ben van plan de processor te gaan overklokken, maar niets extreems
- De voeding heb ik veranderd vanwege het geluid. De behuizing maakt ook behoorlijk lawaai, weet iemand een beter alternatief? Ik kom steeds uit bij behuizingen die veel minder goed koelen. Of is dit zonde van het geld, omdat de videokaart een stil systeem toch teniet doet?
Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie nog tips? Alvast bedankt mannen!
Ik wil graag een nieuwe budget gaming PC aanschaffen. Ik kan enkel de SSD (Crucial BX100 250GB), HDD, processorkoeler (Gelid Solutions Tranquillo Rev.2) en randapparatuur meenemen van de vorige. Het budget is rond de 800 euro, maar ik wil niet onnodig met geld strooien.
Ik zat hier aan te denken (deels gebaseerd op hardware.info advies):
Processor: Intel Core i5 6600K
RAM: Crucial 8GB DDR4-2133 CL15
Moederbord: MSI H110M Pro-VD
GPU: AMD Radeon R9 480
Behuizing: Antec GX500
Voeding: Seasonic G-Series 450W
Hiermee zit ik rond de 725 euro, als ik 275 eu reken voor de GPU.
- Ik heb de i3 veranderd naar een i5, omdat dit in mijn budget past en ik denk dat ik daar veel langer mee kan doen
- De AMD koop ik nadat de reviews zijn uitgekomen, tot dan zal ik maar even gaan gamen op de processor
- Ik ben van plan de processor te gaan overklokken, maar niets extreems
- De voeding heb ik veranderd vanwege het geluid. De behuizing maakt ook behoorlijk lawaai, weet iemand een beter alternatief? Ik kom steeds uit bij behuizingen die veel minder goed koelen. Of is dit zonde van het geld, omdat de videokaart een stil systeem toch teniet doet?
Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie nog tips? Alvast bedankt mannen!
Laatst bewerkt: