Budget PC < €500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper301

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Berichten
38
Ik heb zelf een budget pc samengesteld, ik zou graag aanmerkingen of opmerkingen.
Hier een overzicht:

pconder500euro.jpg


In principe heb ik het besturingssysteem al en de kast heb ik ook waardoor het voor mij nog goedkoper word, het budget heb ik voor mezelf rond de 300 euro gesteld, assemblage kan ik zelf en de pc moet redelijk stil zijn.
De randapparatuur zijn de boxjes die ik erbij doe, er zit een knik in de kabel van de boxjes die ik nu heb waardoor ze niet meer zo goed functioneren.
Het gebruik is voornamelijk af en toe een spelletje, cod2 of bf2 verder vooral email en internet.
Het besturingssysteem wat ik gebruik is Windows home editie 32 bit, maar neem aan dat deze pc ook Windows I7 kan draaien.

Alvast bedankt voor de reacties !
 
Laatst bewerkt:
die cable ties zijn onnodig
tenzij je een cable manegment freak bent (niet slecht bedoelt :p )
ik denk dat 400w voeding erg laag zit heb je een wattage calculator gebruikt?
ik zou mezelf veilig voelen bij 500w

1GB aan ram is wel weinig te weinig voor een windows 7 met spelletjes zoals bf2 je wilt geen lag neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Vier gb is toch zeker wel aan te raden bij windows 7. Thermal paste en cabel ties zijn niet nodig. Beide heb je namelijk al bij je kast en cpu koeler gekregen. Dus dat komt wel goed.
 
compleet mee eens met me voorganger,
kleine 3 jaar terug ook medion gekocht bij de aldi en nog is ti niet bij te houden :)

en die 49 euro verschil tja da moet op te brengen zijn denk ??
 
Wanneer ik zelf niet een besturingssysteem en een kast had dan was ik waarschijnlijk wel voor de medion pc gegaan.
Dus wat ik begrijp,
- Betere voeding ook voor het eventueel upgraden.
- eventueel meer geheugen (zal voor windows home edition niet uitmaken neem ik aan)

verder heb ik nog even een vraag over het moederbord en de videokaart, bij de specificatie van de videokaart staat dat deze pci expres X16 2.1 ondersteunt. Wat betekent de pci expres 2.1 past deze kaart dan wel op dit moederbord, of maakt dit niks uit voor de werking ? of wil het alleen zeggen dat de videokaart dan nog sneller is als het moederbord pci expres x16 2.1 ondersteunt.
 
de 2.1 maakt opzig niks uit dat is hoe snel de overdracht versie is

alleen pci express x16 wat jou moederbord ook heeft maakt veel uit dat is het type slot waar de kaart in moet
http://adm.springnote.com/pages/4587855/attachments/2470247

hier zie je welke type sloten je hebt
en wat btreft die video kaart het is niet echt top je zult hier alleen de oude games mee kunnen spelen

mag ik weten wat voor DDR type ram dat is?
 
Videokaart is DDR 3 SD-ram en het moederbord is ook DDR 3 SD-ram.
Ik hoef ook geen games op high te spelen en verder is elke videokaart beter dan wat ik nu heb namelijk de 7300 GS.
 
Laatst bewerkt:
met ram bedoelde ik je geheugen stick niet de videokaart of het moederbord

kun je daar de volledige info van opschrijven?

(btw zoals het er nu naar uitziet kun je games niet eens goed op low spelen)
 
Laatst bewerkt:
Kingston ValueRAM - Geheugen - 1 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600
 
■Supports Dual Channel DDR3 1600(OC)/1333/1066/800

dus dat zit wel goed
wou ik gewoon zeker weten
je moet altijd zeker zijn dat de ram de juiste mhz heeft die het moederbord ook ondersteund
 
Ok bedankt !
Heb je misschien nog tips voor een goede video kaart tussen de 0 - 90 euro ?
 
ja die is ook goed

die is meschien wel beter geschikt minimum requierments 400watt
en je hebt dan DX11 (als je windows 7 of vista hebt)
deze videokaart zal alle spellen wel aan kunnen die nu uit zijn maar op medium/low
 
ja die is perfect

je zult ook merken dat als je een geheugen uitrbeiding gaat doen je pc een stuk soepeler gaat lopen
je kunt dan ook het maximale uit je cpu en graka halen
je ram is op het moment de bottleneck van de computer
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het even radicaal om gegooid,

231ap.jpg


Zit alleen nog met het moederbord, ik heb zo'n idee dat er betere zijn voor dat geld.
 
Ik heb het even radicaal om gegooid,

231ap.jpg


Zit alleen nog met het moederbord, ik heb zo'n idee dat er betere zijn voor dat geld.

dit is een goede pc kun je er geen 4gb vanmaken ipv 2 ? , ik heb zelf een ati 5750 , intel q8400 quad core 2,66ghz , 4gb ram , 1920x1080 games werken perfect , nieuwere games zoals gta 4 enzo moet de reso iets naar onder , maar deze pc kan alle games nog aan , over een jaartje 2gb erbij om bijtehouden. over het mobo zou ik het niet weten :/
 
naamloosa.jpg

Dit is het geworden !
Wanneer het DDR3 geheugen goedkoper word schaf ik een reepje van 4gb aan, ik vind het op dit moment de prijs en de inhoud gewoon te hoog.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan