Budget PC - 350 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo,

Mijn PC is kapot gegaan, nu ben ik dus toe aan een nieuw systeempje.
Hij moet voldoen aan de volgende eisen:

500GB HDD
Redelijk mee gamen
Snel werkende PC (dus internet, opstarten etc.)
Redelijk stil

Hij wordt voornamelijk gebruik om huiswerk op te maken, te mailen en te surfen.
Soms om op te gamen, maar dit hoeft niet op HQ te zijn.

Geen software of randapparatuur.

Het liefst zo goedkoop mogelijk, met de mogelijkheid om goed uit te breiden.
Ik denk dat 350 dus een redelijk goede prijs is voor zo'n systeem.

Assemblage is niet nodig.

Ik heb hier wat voor je samen gesteld. Het is 20 euro over je budget, maar als dat een probleem is kan je altijd nog op de videokaart besparen. Hier kan je de nieuwste games op het moment op medium nog wel spelen.
Als gamen je helemaal niet uitmaakt, is het ook nog mogelijk om er een ssd in te zetten en de videokaart er uit te laten, en de integrated graphics van je processor te gebruiken. Hier kan je nauwelijks op gamen.

Een behuizing is ook wel handig;) maar bedankt voor je samenstelling. Het lijkt me een aardig systeempje.

Hmm dat is inderdaad wel handig ja :eek:.
Dan is dit wel een goede case. Redelijk klein en goedkoop.

Wordt hij genoeg gekoelt met één fan?
En heb ik geen processor koeler nodig?

De i3 3220 wordt geleverd met een cpu-koeler. Het kan handig zijn om een aftermarket cpu-koeler te kopen, maar om de prijs te drukken heb ik dat niet gedaan, omdat de stock koeler het wel aan kan.
In principe is het met 1 fan wel te doen, omdat je niet echt high-end hardware hebt die heel erg warm wordt, maar voor de zekerheid kan je 1 (of 2) 80mm fans kopen en die an de achterkant en aan de zijkant monteren.
Ik zou eerst even aankijken of het te doen is zonder. Anders koop je 3 euro deze fans.

Ga je hem zelf in elkaar zetten en installeren met een eigen Windows? Anders kan je zoiets nemen: (Anders raad ik je de I3 aan met een aparte videokaart)
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B254631%5D=1&product%5B492067%5D=1&product%5B428211%5D=1&product%5B557801%5D=1&product%5B512489%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B537298%5D=1

1280x1080 is max resolutie, (Spellen spelen "FPS") Strategy games kan gewoon op volle resolutie "1920x1080".
De moeite waard om even te kijken http://tweakers.net/reviews/2719/2/desktop-best-buy-guide-editie-september-2012-budget-basissysteem.html en http://tweakers.net/reviews/2817/2/desktop-best-buy-guide-editie-november-2012-budget-en-basissysteem.html Best buy guide.

Laatst bewerkt:
Waarom niets tweedehands? Met dit budget krijg je niet echt veel, maar hier krijg je nog zelfs Windows bij.

Ik ga hem inderdaad zelf in elkaar zetten en installeer hem met mijn eigen windows.
En ik denk dat ik voor dit geld toch nog een aardige computer kan samenstellen.

Ik heb naar jullie systeempjes gekeken maar heb nog niet echt wat ik zoek.
Misschien andere opties?

Wat zoek je dan? Wat ik heb samengesteld is toch echt wel het beste wat je gaat vinden voor 350 euro.
Als je meer prestaties wilt, is het verhogen van je budget toch echt het enige wat je nog kan doen.

Ik wil het budget dan nog iets verhogen.
Heb mijn eisen iets aangepast:

Geen assemblage
Geen randapparatuur
Geen Software

I5 intel processor
500GB HDD
Samsung Super-WriteMaster SH-S223C
takeMS CardReader 64in1 - Kaartlezer

Ik weet niet of een mini tower groot genoeg is, maar anders wil ik graag de volgende: Cooler Master Elite 343 - Minitowermodel

Misschien dat dit iets duidelijker is?
Nu weet ik dus nog niet precies welke processor, videokaart, moederbord en geheugen.

- Welk budget zat je aan te denken? (Als je hem wilt opschroeven)
- Wat voor spellen speel je?
- Wat ga je ongeveer allemaal installeren?

Strategy games en spellen zoals een Diablo ect. Heb je niet zo zware videokaart voor nodig namelijk. Daarbij als je pc snel wild opstarten is SSD een aanrader.
Minecraft is gelijk aan Cod 1 graphics :)

Ik wil het budget dan nog iets verhogen.
Heb mijn eisen iets aangepast:

Geen assemblage
Geen randapparatuur
Geen Software

I5 intel processor
500GB HDD
Samsung Super-WriteMaster SH-S223C
takeMS CardReader 64in1 - Kaartlezer

Nu weet ik dus nog niet precies welke processor, videokaart, moederbord en geheugen.

Dit komt het dichtst bij in de buurt wat jij wilt.
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/415448

Laatst bewerkt:
BF3 en Black opps op Low-Medium settings en Crysis 2 op low. (1920x1080 resolutie)

GTA 4 op max settings en Sandreas ook.
eerdere Cod spellen zoals World at war op max settings en wellicht Wow of Diablo op Max settings.
Anno 1404 ect op Max settings.

Laatst bewerkt:
@TS
Dit is gewoon nutteloos, je kan dan evengoed geen nieuwe pc kopen.
Ik maak er een regel van (voor mijzelf) dat een game pc minstens 500 euro moet kosten en dat hij anders nutteloos is.
Koop gewoon een tweedehandse of wacht enkele jaren tot wanneer je wel genoeg geld hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan