budget PC 400 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Budget
400,-

Doel
Webontwikkeling / webdesign(photoshop) / internet / mail

Hoe belangrijk is stilte?
Extreem belangrijk!

Assemblage
Zelf

Opties
n.v.t

Benodigde hardware:
- Kleine kast (hoe kleiner hoe beter - zwart)
- voeding
- moederbord
- processor(i3?)
- geheugen(DDR3)

de hardware die ik al heb:
- harde schijf (SSD, 64 Gb)
- dvd brander (5,25" zwart)
- videokaart(4670, PCIe 16x 2.0, 2 sloten) mocht deze niet in de kast passen dan moet er een redelijke onboard kaart op het moederbord zitten.

Besturingssysteem
n.v.t

Andere software?
n.v.t

Randapparatuur
n.v.t

Zelf ben ik ook wat aan het rond kijken maar misschien weten jullie een mooi systeempje voor dit geld. Het moet te doen zijn!

Sorry, vergeten te vermelden.

Nee dat hoeft niet. Ik heb maar een enkele programma's die ik gebruik en deze kunnen makkelijk op de ssd schijf. Ik heb een server staan waar ik de rest van mijn bestanden op staan.

@woutertjuh88 : ik snap echt maar heel weinig van je vraag. Zoals je kunt zien aan de datum waarop ik actief werd bij de Helpmij ben ik al ruim wat maandjes aanwezig op het forum. Zodoende ken ik zowel jou, alsmede de door jou gepostte berichten vrij aardig. Voor alle zekerheid heb ik zojuist nog even jouw historie geraadpleegd en juist dáárdoor raak ik ietwat 'van de leg'. Tel daarbij je hobby / studierichting op en mijn verwarring is compleet.

Jij vraagt de Helpmijlezers om een advies voor een case, een processortje, een moederbord en geheugen. Volgens mij heb je gelet op alle postings die je hebt gedaan, daar zelf meer dan gemiddeld kijk op, of haal ik nu 2 mensen door elkaar die kennelijk nagenoeg dezelfde naam hebben? Ik begrijp het écht niet. Voor zoiets basic als een kastje, een moederbordje, geheugen en een motortje heb je ons toch niet nodig? De eerste en de beste upgradeset van bijv. Alternate biedt het al in een pakketje aan, alleen het kastje dan nog.

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[251552]=1&product[80156]=1&product[236334]=1&product[215685]=1&product[230842]=1&product[302624]=1&product[34965]=1&product[239784]=1

Omdat er nog ruim budget over was, heb ik er een X4 955 in gestopt. Als de processor niet te veel stroom mag eisen, kan je beter een andere kiezen (deze heeft een TDP van 125w) Dan raad ik een X2 555 of een Athlon X3/X4 e-series aan.

Ik heb er een Noiseblocker 92mm fan bij gedaan ter vervanging van de andere, er zit ook een demper bij. De Big Shurikan zorgt voor maximale geluidsonderdrukking zonder veel ruimte in te nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan