Budget PC voor 300 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Case Inter

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
hallo allemaal.

gisteren is mijn P4 pc overleden. er kwam rook uit, en er was van alle gesmolten. Tijd voor een nieuwe. Maar ik heb niet zoveel geld, dus moet het een budget pc worden van 250, max!!! 300 euro. Het hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, ik gebruik hem toch alleen maar om te internetten, e-mailen en om te werken met Word.

Dit heb ik al van de vorige pc:

*behuizing (ATX)
*muis
*speakers
*toetsenbord
*beeldscherm
*dvd speler/schrijver
* windows xp

zouden jullie mij hier mee kunnen helpen. Het mag niet boven het budget uitkomen als het even kan.

Alvast heel erg bedankt!

Laatst bewerkt:
Windows erbij? Of heb je dit nog van je P4?

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...213069]=1&product[240729]=1&product[239783]=1

Het is echt een budget PC. IPV een onboard videochip zit er nu een HD4650 in die beter presteert als de onboard chip. Je moet er niet teveel van verwachten. De processor is een X3, dus daar zit redelijk wat kracht in. Als je echt geen aandacht schenkt aan een videokaart kun je net zo goed de onboard chip gebruiken en kan er een betere processor in. Verder, een 500GB hardeschijf, 350watt voeding en 2GB DDR3 geheugen.

Laatst bewerkt:
Misschien is een DVD speler ook wel handig om iets zoals Windows te kunnen installeren:p

@TS

Als het je alleen maar gaat als noodoplossing om te internetten, e-mailen en om te werken met Word, heb ik hier zat nood- tussenoplossingen staan.
Ben je voor 50 euro even uit de brand.

Noodoplossingen zat, had ik ook wel de Azerty Budget PC kunnen aanraden.

Als je ZOVEEL over heb,koop dan gewoon een Nieuw moederbord,
25- 50 euro kom je er wel.

De processor is ook gekookt (dit was de reden voor vervanging PC), en blijkbaar is de videokaart ook niet meer in orde..

Laatst bewerkt:
P4 kost nu ong.25 euro. Vga ook.
Budget,he

Laatst bewerkt:
Dan ben je over een jaar weer bezig.
Gisteren is mijn P4 pc overleden. er kwam rook uit, en er was van alle gesmolten.
Het socket is dus echt gesmolten, moet er een nieuw moederbord in (50 euro) nieuwe P4 (25 euro) en een VGA (50 euro)
Bij elkaar dus 125 euro. VGA kan natuurlijk goedkoper, maar dan heb je een tweedehandsje.
Gewoon een nieuwe PC aanschaffen zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
Ja, maar dat betekent niet dat ik voorstander ben van nieuwe componenten.

ziet er goed uit. Maar wat is het verschil tussen een amd x3 en een x4 processor? welke is beter/sneller?

Single Core: Is 1 processor, net zoals je P4.
Dual Core: Kan 2x zoveel verwerken, kan beter zijn als een Triple of Quad core. Ligt helemaal aan het type. Zo is de Phenom II X2 550 beter als de Athlon II X3 435.
Triple Core: Zelfde als de Dual Core alleen dan met 3 cores.
Quad Core: Zelfde als de Dual/Triple Core alleen dan met 4 cores.

Een iets meer gebalanceerde samenstelling: Een aparte videokaart waarmee je enkele games kan spelen en een goede Dual Core die beter is als de Athlon II X3 435:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[243391]=1&product[5545]=1&product[230622]=1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan