budget pc vooral voor 1080p media /games

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke0078

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2016
Berichten
12
Hallo,ik ben nieuw hier,dus vergeef me als de vraag niet thuis zou horen hier :)
ik ben hard toe aan vervanging van mijn pc.
Nu vind ik zelf samenstellen best wel duur overal.
En ik zit door omstandigheden verlopig aan een vast bedrag vast(bewindvoering etc)
dit is ongeveer 400 a 440 euro

evt upgrades tot 150 a 200 euro kan ik rond mei besteden.

nu is het vooral bedoeld om goed hd films te kunnen kijken evt 3d,streaming.
al is het niet het belangrijkste als ik er games mee kan spelen op high settings zou dat mooi mee genomen zijn.

deze pc zou na mijn idee wel in de buurt komen.

Specificaties

Intel Core i5 4460 3.2GHz (Haswell Refresh) Quad Core Processor
MSI H81M-E34 Moederbord
8GB DDR3 1600MHz Geheugen
1000GB S-ATAIII 7200rpm Harddisk
DVD±ReWriter Dual Layer
Gigabit Netwerk en 5.1 HD Geluid onboard
Intel® HD Graphics 4600 onboard
PCI-express aansluiting voor uitbreiding videokaart
1x VGA, 1x DVI, 1x HDMI
2x USB2.0 + 1x USB3.0 voor, 2x USB2.0 + 4x USB3.0 achter
M-ATX Minitower Behuizing (zwart, glossy)
420watt ATX Voeding

Prijs van deze pc is € 433,25

voor games zou ik de videokaart moeten upgraden,na een gtx 960 geloof ik?of een 750..
op youtube zijn er mooie voorbeelden te vinden dat deze bijvoorbeeld gta op high settings goed aan kan met een i5 4600 plus een goede videokaart.

Zit ik er ver naast of?


Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Ik loop anno 2016 niet meer "warm" voor conventionele hdd's. In de machine die jij noemt zit zo'n 'ouderwetse' 7200 rpm hdd. Ik adviseer je dat niet te doen. Hooguit deze schijf als 2e schijf te gebruiken, maar daarnaast doe je jezelf een érg groot plezier door er voor Windows een (kleine) SSD in te (laten) zetten. Een kleine SSD voor Windows (128 gig of zo) kost tegenwoordig ook niet meer zo veel.

Daarnaast raad ik je deze machine in zijn huidige samwenstelling volledig af! Een Intel integraded videochip 4600 is leuk voor het bekijken van een film, maar voor gaming is het drie keer niks. Terecht schrijf je dan ook dat je voor games de machine moet updaten naar een losse videokaart. Dat hoeft niet persé de gtx 960 te zijn. 1 "trapje" lager kan ook : klik
Alle kaarten op de eerste 7 regels zijn prima. (in beide kolommen. In de eerste kolom vind je de Nvidia kaarten, in de tweede kolom vergelijkbare AMD kaarten)
 
Laatst bewerkt:
Ok ,maar volledig afraden?
De videochip zal idd niets bijzonders zijn,maar die upgrade ik zo wie zo.
Dan zijn dat goede alternatieve dankje :)

en de hardeschijf heb ik idd ook een ssd,en daarnaast een tb schijf die ik nog heb.

Waar zou ik dan moeten kijken voor die prijs?
Of is het in deze prijsklasse zo wie zo niet te doen?

Nogmaals gamen is leuk en als het met een kleine aanpassing goed te doen valt wil ik zeker daar voor gaan,maar anders is het gewoon vooral voor multimedia gebruik wat uiteraard wel vloeiend 1080p moet aan kunnen.
 
Als je al een SSD hebt die je er zelf in kunt zetten dan is die machine, samen met een wat leukere videokaart, geen miskoop. Als je een videokaart hebt uitgezocht, laat het dan hier nog even weten, dan kijken we of de voeding van de machine die je noemt het aankan, want anders moet er ook nog voor een tientje of wat een nieuwe voeding in en dan wordt het duurder en duurder en valt het te overwegen bij een webwinkel de machine zelf samen te stellen.
 
Bedankt :)
zal binnenkort wel laten weten welke videokaart ik van plan ben om te kopen.
Ik ga even met die lijst aan de gang,vergelijken,reviews kijken/prijs.

tientjes werk om er uiteindelijk een mooi systeem van te maken,is niet zo erg,zolang het bij aanschaf al goed is en goed werkt,kan ik het verspreiden over een paar maanden.
 
Hoi.

Die videokaart Intel HD Graphics 4600 is de standaard videokaart. Deze is leuk als je een DVD'tje wilt kijken maar daar is het ook mee gezegd. Als je bereid bent rond mei een uitbreiding te doen, dan zou ik als ik jou was deze investeren in de videokaart. Voorbeeld Asus Strix GTX960, wel € 39 boven je budget, maar zal weinig moeite met moeilijke prestaties.

Verder zou ik voor tenminste een midi tower gaan ipv een mini. Midi heeft meet ruimte binnen in waardoor het systeem beter met de warmte om kan gaan.

Good luck:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
ik ben nog wel bezig met zoeken en vergelijken,maar ik weet pas volgende week of over 2 weken of het door gaat :) ..wachten duurd lang hihi

Goed dat je dat zegt over de mini toren dat had ik niet eens gezien.

Ik laat nog weten of het door gaat alvast bedankt
 
Hallo,ik heb vandaag bericht gehad.
Het valt wat tegen er is een bedrag vrijgesteld voor 250,-
hier voor zal het aanbod zeer beperkt zijn tot een simpele pc/ laptop (gebruikte)

Of zou het een optie zijn om mijn huidige Processor/videocard te vervangen,en zou dat mogelijk zijn voor die prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan