Budget systeem, juiste keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Beste forum leden,

Vaders is toe aan een nieuw systeem, moet razend snel zijn en niet teveel geld kosten. Zodoende het onderstaande uitgezocht. Het systeem is puur voor internet, email, etc. Géén games of gigantisch zware toepassingen.

33a8lkx.png

Hebben jullie aan-, opmerkingen of suggesties?

Ik hoor graag! Groet,

Roy

Ten eerste zou ik geen behuizing van MS-Tech nemen, met dat merk moet je niets te maken hebben.
Ten tweede: waar is de voeding? Ik denk dat een goede voeding hier op zijn plaats is. Als je een voeding overplaatst houdt er dan rekening mee dat dit een A-merk voeding met een hoge efficiëntie moet zijn.

Dank voor je reactie!
Een ander blikwerk uitgezocht: Cooler Master Elite 342. De voeding zit al in de MS-Tech kast maar is bij deze Cooler Master niet aanwezig, zodoende een goedkope voeding erbij maar wel van een A merk: Corsair VS350. Qua wattage moet dit wel lukken toch?

Het resultaat:

pc-vaders.png

Dit gaat zeker goed gaan.
ik hamer er nog al es eens op, maar word het geheugen ondersteunt door het moederbord? Het voorkomt veel ellende ..

het moederbord beschikt alleen over een VGA poort ik weet niet of je dat wilt gebruiken?
is analoog en verouderd dus kwalitatief wat minder zou zelf persoonlijk een DVI of HDMI minimaal willen hebben
en er zijn moederborden die dit hebben in dat budget segment zoals de MSI H61M-P31 (G3)

Het geheugen staat niet in de support-list. Heb het zelf zelden meegemaakt dat ik nog in de assemblage/reparatie business zat. Wat denken jullie? Er staan wel andere modules van GEIL tussen namelijk.

Wat betreft de VGA, dat ziet vaders er niet aan af en het scherm dat erop zit heeft enkel een VGA aansluiting. Mocht er in de toekomst wat veranderen (wat ik niet verwacht) prik ik er wel een goedkoop grafische kaartje bij.

Verder nog dingen? Processor en SSD zijn een goede keuze denk ik?

kan goedkoper bijvoorbeeld een Intel Pentium G2130 of iets in die richting een core i3 voor een beetje office en internetten is over kill
en de onboard gpu is daar prima geschikt voor is in feiten een kaal gestripte i3 cpu

Laatst bewerkt:
Ik zou de 8GB veranderen naar 4GB en een SSD vind ik toch wel overbodig voor een budgetsysteem. Ga voor een goedkope HDD van 500GB van maar 50 euro... (Western Digital Green)

Het systeem moet geen honderden euro's kosten maar wel razend snel zijn. Nu zit ik zo rond de 400 euro wat een mooi bedrag is.

De i3 is gewoon razend snel met daarbij 8GB geheugen en een knappe SSD, perfect! Dit gaat hem worden.

Dank voor jullie adviezen!

8GB voor wat internetten enz. is overkill. Je kunt beter 4GB nemen en dan nog wat geld besparen, want 8GB heb je echt niet nodig.

ja een i3 is snel ja maar je zal geen verschil merken als je het alleen op internetten een office houd dan met een pentium G2130
en zoals eerder al aan gegeven 8GB werkgeheugen is alleen handig als je het ook echt gebruikt

in dit geval zal dit niet voorkomen tenzij je zware games of virtualisaties gaat doen
RAM is net een snelweg 8 wegen is alleen handig als je ook daadwerkelijk zoveel auto's op de weg hebt rijden.
het zal dus niet zomaar je pc versnellen

Laatst bewerkt:
Vaders is toe aan een nieuw systeem, moet razend snel zijn en niet teveel geld kosten. Zodoende het onderstaande uitgezocht. Het systeem is puur voor internet, email, etc. Géén games of gigantisch zware toepassingen.
Is e.e.a wel helemaal goed geïnterpreteerd tussen de TS en zijn vader? Wat bedoeld vader met razend snel zijn? Een computer met een Intel-G processor zal snel in Officetaken kunnen zijn maar zal problemen krijgen als er allemaal taken tegelijk worden opgestart want heeft maar 2 cores. Als vader ook muziek gaat luisteren via de pc en ook video's gaat afspelen en dat hij dit steeds op ruimere schaal gaat aanpakken voorzie ik nog wel een upgrade van de processor als een Intel-G die firestorm adviseert wordt gebruikt. Is het niet een idee een AMD processor te nemen? Het moederbord dient dan wel veranderd te worden, daarmee moet goed rekening worden gehouden.

@stormbreaker
ook een i3 heeft maar 2 cores het zijn in feiten precies dezelfde cpu's alleen is de Pentium G kaal geplukt
hij heeft bijvoorbeeld geen hyperthreading en de onboard gpu is ook iets zwakker

wat betreft hyperthreading zal geen invloed hebben met standaard gebruik
het is alleen handig als applicaties ook daadwerkelijk multithreaded zijn, dat is in dit geval niet zo.
en office taken zijn gewoon niet zwaar dit zou je zelfs op een simpele celeron al kunnen

celeron is de standaard cpu die je bij de meeste bedrijfs-pc's tegen komt

Laatst bewerkt:
@firestorm, helemaal vergeten, is waar ook! Helaas een beetje warrig vandaag, de redenen daarvoor zijn persoonlijk.

Hier heb jij een razendsnelle office pc, waar je af en toe licht mee kan video bewerken of een leuk spelletje spelen (Ontspanning). Ook ideaal geschikt voor facebooken ect.

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/432356
Een mix tusses het Tweaker Budget en Basis systeem (Mrt. 2013). http://tweakers.net/reviews/2963/2/desktop-best-buy-guide-maart-2013-budget-en-basissysteem.html - Pc is ook erg zuinig een 350 Wat bronze voeding. Maar lieft 8GB op 1866Mhz. Omdat dit dezelfde kosten zijn als 4GB van Kingston, alleen een ander merkje. Latency is precies hetzelfde.

Laatst bewerkt:
@sander ten eerste heb je niks aan 4 cores om mee te internetten
ten tweede is het geheugen geldverspilling want je gaat echt niet meer dan 4gb gebruiken
en ten slotte ben je de voeding nog vergeten

@sander ten eerste heb je niks aan 4 cores om mee te internetten
ten tweede is het geheugen geldverspilling want je gaat echt niet meer dan 4gb gebruiken
en ten slotte ben je de voeding nog vergeten

Kijk is verder dan je neus lang is?

Dus nu spreek je een site zoals tweakers tegen :P
Word steeds mooier. Dus jij koopt liever 4GB voor 40 euro i.p.v 8GB voor 50 euro......

Vraag: Wat denk jij dat mensen bedoelen met een basis systeem: Zwaar Videobewerk?

Laatst bewerkt:
voor de zoveelste keer ik spreek geen site tegen, kijk 10 euro verschil, ik weet niet of je kan lezen...http://azerty.nl/8-750-242577/kingston-hyperx-genesis-geheug.html ook kun je beter een A-merk geheugen nemen, van kingston weet je zeker dat hij niet kapot is
en over die vraag van je, ik denk eerder dat jij dat denkt met je overbodige quadcore en je 8gb geheugen

EDIT: zat net even verder te kijken over je geheugen, 55 euro en het komt uit parijs betaal jij de verzendkosten?
en 2x het rambalkje dat ik heb is zelfs nog 2 euro goedkoper

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan