Buffer overrun detected; explorer.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

gecensureerd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
via de zoekfunctie heb ik verscheidene bufferproblemen beschreven gezien maar voor zover niet degene die ik meemaak.
de laatste weken krijg ik deze popup (tekst hieronder) af en toe te zien. ik kan die gewoon wegklikken en als ik 'm wegklik verdwijnen de taakbalk en het bureaublad eventjes en komen dan terug en dan werkt alles naar behoren. soms moet ik enkele keren opnieuw die popup wegklikken en dan gaat alles weer een dag goed.

--
"Microsoft Visual C++ Runtïme LJbrary

Buffer overrun detected'
Program: C:\WINDOWS\explorer.exe
A buffer overrun has been detected which has corrupted Ihe program's internal state. The program cannot safely continue executon and must now be terminated.
--

moet ik begrijpen dat "explorer.exe" de oorzaak is? dat programma kan ik niet uitschakelen want dat is net de windows schil (of hoe heet dat)?
het gaat dus NIET om Internet Verkenner!
wanneer krijg ik dit? Zeker niet bij MS Word of een ander zwaar programma (want die gebruik ik eigenlijk vrijwel nooit). er lijkt me geen consistentie in het voorkomen te zitten.
ik had dit probleem vroeger nooit en installeer zoveel programma's dat ik onmogelijk de schuldige kan aantonen (voor zover die popup al niet de schuldige vond).
wat ik wel zie in Taakbeheer/Processen dat "explorer.exe" ver over de 100.000 kb gaat
mijn configuratie is al maanden dezelfde: win xp pro, 1 gb ram.
is mijn windows xp kaduuk? is dit mogelijks een hardware probleem? kan ik dit repareren? moet ik alles herinstalleren?

Heb je een Toolbar geinstalleerd, van Google of een ander? Of een andere optuiging van je Bureaublad?
Heb je in je Softwarelijst staan
Viewpoint
Viewpoint Manager
Viewpoint Media Player?
Verwijder al die programma's eens.

En probeer ook een Systeemherstel mocht het voorgaande niet helpen..

nee op elke vraag.
systeemherstel is niet haalbaar omdat ik dan heel wat de-installeer dat ik nadien weer moet herinstalleren. die oplossing is imho overkill. dan nog liever windows helemaal herinstalleren; meer werk maar succes gegarandeerd wat betreft mijn probleem.
nee, andere tips zijn welkom!:confused:

Elke "Buffer overrun detected: explorer.exe" error die ik tegenkom duid op rommel op je pc. Loop daarom dit lijstje even door.

buffer overflow is gevaarlijke **** en daarmee bedoel ik niet zo zeer voor virussen maar voor exploits. schuim het net eens af of er een nieuwe xploit is gelanceerd. Maar ik denk het niet.
uitkijken daarmee want voor je het weet staat er een rootkit op je PC en fungeer je als FTP server voor de FXP scene zonder dat je het weet!

Greetzz

Buffer overrun detected

Ook ik heb dezelfde foutmelding als ´gecensureerd´. En ik ben nu al een week bezig om er van af te komen, maar dat valt niet mee. Eerst van alles van de PC verwijderd en opgeschoond met van allerlei hulpprogramma´s.

Op internet één ander forum gevonden met dezelfde foutmelding, maar wat die vervolgens allemaal uit de kast gingen halen kon ik niet volgen en bovendien hielp het daar (ook) niet. Overigens, als ik afga op de hoeveelheid programma´s die je momenteel op internet kunt vinden, dan moeten er wel heel wat problemen op te lossen zijn.

Vanmiddag heb ik het lijstje van Huijb helemaal afgelopen, maar ook dat heeft niet mogen baten.
:rolleyes:
Wel heb ik op deze manier nog meer rommel gevonden en ogepruimd. Gelukkig wordt dat wel steeds minder.
Een rapport kon ik helaas niet maken want die knop viel buiten het scherm in de safe mode.

Overigens, explorer wil met deze foutmelding niet starten in de safe mode en dat werd ook genoemd in het forum op internet over deze vraag. Ik kon AVG dan ook alleen starten vanuit taakbeheer via Ctrl-Alt-Del.

wat mij verder opviel was dat in safe mode opeen loading spdt.sys langs kwam omdat ie daar even tijd voor nodig had. ik zou niet weten wat dat is, is het misschien een hint voor iemand anders??
:confused:

wieohwie heeft hiervoor de oplossing?????

Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb je verhaal gelezen.
Ik had onlangs ook een bufferoverrun Explorer. exe op mijn computer
ik kreeg hem met geen mogellijkheid weg
totdat ik HitmanPro 2 ging draaien
Alles is nu weer oke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan