buffer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Besten,

Ik heb een goede brander van Samsung (SW-240), brandsoftware ECDC 5.3.5.x, WinXP en een snelle machine. Echter ik kan geen cd branden. Telkens "bufferunderrun" Wat is dat? En belangrijker hoe kom er vanaf;-) Rechtstreeks op een cd branden of via image op de harde schijf. Ik heb alles geprobeerd. als ik de schrijfsnelheid op 32x zet verteld ie doodleuk dat dat idd zo is maar dat de werkelijke brandsnelheid 1x is!!

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn. als er verdere informatie nodig is. Hoor ik het wel.

vriendelijke groet,
Kompas

Geplaatst door kompas
Besten,

Ik heb een goede brander van Samsung (SW-240), brandsoftware ECDC 5.3.5.x, WinXP en een snelle machine. Echter ik kan geen cd branden. Telkens "bufferunderrun" Wat is dat? En belangrijker hoe kom er vanaf;-) Rechtstreeks op een cd branden of via image op de harde schijf. Ik heb alles geprobeerd. als ik de schrijfsnelheid op 32x zet verteld ie doodleuk dat dat idd zo is maar dat de werkelijke brandsnelheid 1x is!!

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn. als er verdere informatie nodig is. Hoor ik het wel.

vriendelijke groet,
Kompas

Dat de werkelijke brandsnelheid 1x is klopt bij het branden van de lead-in en de lead-out deze MOET namelijk op de snelheid van 1x gebrand worden.

Over die bufferunderrun heb ik de vraag of je dingen zoals de virusscanner, screensaver en dergelijke eens uit wil zetten voordat je gaat branden.

De groeten,
Mark

en als dat nog niet werkt, moet je gewoon wat langzamer branden. Bufferunderrun wil zeggen dat de PC niet genoeg op voorhand in zijn geheugen kan zetten om daarna op de CD te branden.
Als je dus lanzamer brand, heeft hij ook meer tijd om de data in zijn geheugen te zetten.

ja er draait vanalles mee op de achtergrond. Ik zal het eens proberen. Maar wat is Lead in en Lead out? En waarom kan ik dan maar op 1x branden?

kompas

in elk geval bedankt

Lead-in en Lead-out zijn 2 dingen die ervoor zorgen dat de cd werkt.

Ik het denk (helemaal geen verstand van deze technische tak) ruwweg gezegd in de Lead-in staat wat voor soort cd het is (audio, windows data, mac data, linux data, enz) en in de lead-out staat dat dat het einde is van de cd.

Wrom dit op de snelheid van 1x gebrand moet worden weet ik ook niet precies maar dit zou kunnen komen omdat die lead-in en lead-out uit de grondbeginselen van cd zijn ontstaan. Het is bij mijn weten op geen enkele wijze sneller te krijgen.

De groeten,
Mark

Goede branders ondersteunen buffer underrun protectie. Heb je hem wel aangevinkt staan in je brandprogramma? Anders heeft het geen nut.

En hoe meer er meedraait op de achtergrond, hoe langzamer hij brandt. En nog veel meer kans op buffer fouten.

De lead-in staat aan het begin van iedere CD, respectievelijk aan het begin van iedere sessie bij multisessie CD's en bevat geen gebruikersinformatie, maar in de subchannels (PQ-channel) een inhoudsopgave, de Table of Content (TOC). Iedere lead-in omvat 4500 sectoren, dus circa 9 MB).

De lead-out staat aan het einde van iedere CD, respectievelijk aan het einde van iedere sessie bij multisessie CD's en bevat net als de lead-in geen gebruikersinformatie. Het is een soort buffer. Als de speler de lead-out leest, gaat hij ofwel terug naar het begin van track 1 of beëindigt hij de weergave, afhankelijk van het type apparaat. De lead-out van een CD bestaat uit 6750 sectoren (circa 13 MB), daarop volgende lead-outs op een multisessie CD bezetten 2250 sectoren (circa 4,5 MB).

bedankt voor alles...
hij brans als een dolle en geen centje pijn meer

kompas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan