Buffy geplagieerd...

• Onderwerp starter Onderwerp starter buffy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
En zo te lezen wist Meneer Binnendijk er niks vanaf dus ik ben benieuwd wat meneer de redacteur maandagochtend te horen krijgt. Die dacht wellicht even makkelijk een knap artikeltje te plaatsen op zijn naam.....
Maar Helpmij heeft vele ogen!

Ze zullen wel geschrokken zijn... Zo zie je maar; kom niet aan onze helpmij-ers :thumb:

maar,
om het ff kort samen te vatten,
het blijkt nu wel dat helpmij een echte vereniging is,
er word naar ons geluisterd:thumb:

Navolgend bericht ontvangen.

Geachte heren Vereist en Blacksheep,

Ik heb de pagina betreffende uw klacht op onze site gevonden, en moet erkennen dat u volledig gelijk heeft.
Wij hebben de tekst meteen van de site verwijderd en zullen met de verantwoordelijke redacteur praten om herhaling te voorkomen. Wij zijn met u van mening dat auteursrechten niet geschonden mogen worden.

Onze welgemeende excuses.

Vriendelijke groet,
Henk Binnendijk
Radio TV Noord

----- Original Message -----
From: webmaster@rtvnoord.nl
To: rudolf.verelst@skynet.be
Sent: Saturday, January 08, 2005 8:30 PM

--------------------------------------------------------------------------------

Zijn jullie niet beschaamd,om een volledig artikel, over spyware en hijackthis logs,volledig te copieren,van een experte, die reeds maanden hiervoor de ziel uit lijf werkt om mensen te helpen op helpmij.nl en op antispywareoffensief.nl. Shame on you. Dit is zuiver plagiaat.

----- Original Message -----
From: webmaster@rtvnoord.nl
To: blacksheep@helpmij.nl
Sent: Saturday, January 08, 2005 8:57 PM

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het schandalig dat een gerenommeerd station als het uwe, het nodig heeft om oplossingen aan te dragen die u van onze site hebt geplukt, te weten; www.helpmij.nl Het zou wel zo elegant zijn geweest, wanneer u de bron omtrent het voorkomen van spyware etc. had vermeld. Blacksheep, bestuurslid en hoofdredacteur Helpmij.nl

Radio TV Noord, waar je Groningen ziet en hoort!

Geplaatst door puppie
Blacksheep is een vrouw.

Ja, dat kan ik natuurlijk niet weten. In elk geval ook mijn hoedje af voor Blacksheep. :thumb:

Heb een mailtje gestuurd:

Geachte Dames en Heren van het RTV Noord radioprogramma De Harde Schijf,

Mijn verbazing was groot toen ik gisteravond ontdekte dat een door mij voor www.helpmij.nl geschreven tekst over het voorkómen van spyware-infecties letterlijk op uw site stond. Ik kan mij niet herinneren u ooit toestemming te hebben gegeven die tekst van mij op uw site te plaatsen. Sterker nog: ik kan mij niet herinneren dat u mij ooit toestemming heeft gevraagd om mijn tekst op uw site te plaatsen.
Overigens heb ik er in het geheel geen bezwaar tegen dat u deze nuttige informatie op uw site vermeldt, mits u maar even het fatsoen opbrengt een nette bronvermelding toe te voegen. Maar helaas moet ik constateren dat u dat fatsoen niet kunt opbrengen.

Van de site van RTV Noord begrijp ik dat u zelf een buitengewoon streng beleid voert waar het copyrights en dergelijke betreft. Ter illustratie een citaat uit de disclaimer van uw eigen site:

"Radio TV Noord voert een streng beleid ter bescherming van haar auteursrecht, copyright, merkenrecht en databankrecht. Tegen ongeoorloofde overname en/of herpublicatie van onder haar rechten vallende teksten, berichten, gegevens, audio- en videofragmenten, foto's, formats en beeldmerken wordt zonodig opgetreden met gerechtelijke stappen."

Dat is niet mals. Desalniettemin werd míjn tekst simpelweg van http://www.helpmij.nl naar RTV Noord gekopieerd zonder ook maar even te vrágen of ik daarmee wel akkoord ging. Ik zou daar overigens zondermeer mee akkoord zijn gegaan, maar daar gaat het nu niet om . Het gaat nu om FATSOEN.

Een tekst van een ander presenteren alsof u die zelf geschreven hebt? Dat is écht onbetaamlijk. En dan moet u ook niet raar opkijken als daar negatieve reacties op verschijnen. (Ik doel natuurlijk op de negatieve reacties die vanavond verschenen in het gastenboek op de site van RTV Noord, die onmiddellijk gecensureerd werden - d.w.z. meteen werden verwijderd.)

Ik hoop dat u voldoende gezond verstand heeft om mijn verhaal over het voorkomen van spyware-infecties en browserhijacking weer op de site te plaatsen - maar dan wel mét een nette bronvermelding erbij.

Daarbij wens ik ook dat u uw excuses aanbiedt aan de verschillende personen die hun beklag hebben gedaan over de zojuist beschreven gang van zaken, in het bijzonder de heer Vereist en mevrouw Blacksheep. Zij hebben recht op persoonlijke excuses van de kant van RTV Noord. U had geen enkel recht hun berichten in het gastenboek zomaar te verwijderen. Excuses zijn dan ook wel op zijn plaats, lijkt mij. Groet,

Buffy
Mega Honourable Senior Member @ http://www.helpmij.nl/forum
SuperModerator/Qualified Helper @ http://www.antispywareoffensief.nl

Laatst bewerkt:
Ik denk Buffy, dat met de opmerkingen in het gastenboek en jouw mail daar nog eens dunnetjes overheen, de dames en heren van RTV Noord, nu wél weten wat Helpmij is!! :D :D

Wie weet krijgen we nu wel een banner op hun site (gratis)

Buffy,
perfecte reactie.
Daar kunnen ze het mee doen.

Geplaatst door Franz
ff offtopic puppie, maar wat is in godsnaam een
,signsnatcher, :o
Puppie is onze handtekeningen jager, daarom heeft ie die titel gekregen.:p

Ontopic:
Zeer vreemd om zomaar een tekst van een ander te gebruiken.

Daarbij hebben ze ook nog een uitleg van Hijackthis, waarin staat dat het log op Helpmij kunt na laten kijken.
Er staat daar ook nog bij, waar je het log kwijt kunt.
het log plaatsen in de rubriek Internet -> Internet Beveiliging van het forum van www.helpmij.nl en dan de adviezen van de experts opvolgen.
Ten eerste de sectie klopt niet.
Ten tweede Helpmij kijkt geen log's meer na, dit wordt nu door ASO gedaan.:confused:

Bron quote:
http://www.rtvnoord.nl/asp-rtvn/hardeschijf_links.asp
stukje "Uitleg Hijackthis".

Daar al over gemaild?

Enne, dat sig(n)snatcher is erg leuk maar moet dat nou roze :o. Dat is toch haast niet te lezen..

Vanavond antwoord gekregen:

Beste Buffy,

Bij deze bied ik mijn excuses aan voor het plegen van plagiaat. Het heeft inderdaad eens op onze site gestaan. Daar deze site niet regelmatig door mij bekeken en of geupdate wordt is mij ontgaan dat hier nog een gekopieerde stuk tekst op stond. Het is inmiddels van de site gehaald en zal ook niet weer terugkomen. Het is ook gewoon laksigheid geweest om toestemming te vragen.

Ik hoop dat u mijn excuses wilt aannemen. Het zal niet weer gebeuren.

Met vriendelijk groet,

Johannes Werkman
De Harde Schijf

Ps. De excuses aan de heer Vereist en mevrouw Blacksheep is geregeld door de 'echte' webmasters van RTV Noord. Over andere pagina's (buiten de Harde Schijf) heb ik niets te zeggen. Dus ook niet over het gastenboek.

Ik heb geantwoord:

Geachte Johannes Werkman,

Excuses aanvaard.

Ik zag al dat de 'echte webmaster' van de site van RTV Noord mijn betoog weer van de site had verwijderd. Van de heer Vereist en mevrouw Blacksheep begreep ik dat zij inmiddels excuses aangeboden hebben gekregen, dus dat is wat mij betreft ook in orde.

Omdat mijn artikel over het voorkomen van spyware naar mijn idee wel zeer nuttige informatie bevat, zou ik het appreciëren als u deze opnieuw op de site zou plaatsen - maar dan wel netjes met de bronvermelding erbij. Een herziene en betere versie van mijn artikel over het voorkomen van spyware vindt u hier: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=55
Ik geef u bij dezen toestemming dit betoog op de site van RTV Noord te plaatsen, mits u daarbij ook als bronvermelding de link plaatst.

Verder wil ik u er nog op wijzen dat de informatie die op uw "veelgestelde vragen" pagina staat over het plaatsen van een HijackThis-log op www.helpmij.nl niet meer klopt. Omdat het aantal logs dat op Helpmij geplaatst werd te groot werd voor het kleine aantal experts dat daar actief was, is het op Helpmij niet langer mogelijk HijackThis-logs te laten analyseren.

Helpmij is daarom een samenwerkingsverband aangegaan met het forum van www.antispywareoffensief.nl (http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php?&guestlanguageid=2). HijackThis-logs kunnen nu dus geplaatst worden op het AntiSpywareOffensief (ASO) forum. De experts die op dat forum actief zijn hebben allen veel ervaring in de bestrijding van spy- en andere malware, dus goede hulp is daar gegarandeerd.

Verder kan via www.antispywareoffensief.nl alle nodige informatie over het verwijderen en voorkomen van spyware worden gevonden, zoals zeer duidelijke Nederlandstalige handleidingen van programma's als AdAware. Spybot en SpywareBlaster. Het lijkt mij dan ook zeker de moeite waard om de link naar www.antispywareoffensief.nl op uw "veelgestelde vragen" pagina te plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Buffy
Mega Honourable Senior Member @ http://www.helpmij.nl/forum
SuperModerator/Qualified Helper @ http://www.antispywareoffensief.nl

Als jij tevreden bent dan zijn wij dat ook. :D

Ben benieuwd wat men er mee gaat doen, zal hun site toch eens gaan volgen !

Geplaatst door puppie
Als jij tevreden bent dan zijn wij dat ook. :D

Ach, ik heb er helemaal geen bezwaar tegen dat ze mijn adviezen voor het voorkomen van spyware op hun site plaatsen. Dat is nuttige informatie, hoe meer die verspreid wordt hoe beter. Maar als ze mijn hele tekst letterlijk overnemen, vind ik wel dat daar even een bronvermelding bij geplaatst moet worden. (Zeker mensen die bij een radio/tv station werken zouden dat moeten weten, zoals Geeske eerder ook al aangaf.) Ik ben eens benieuwd of de links naar ASO nu ook op de RTV Noord site gaan verschijnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan