Buitenlandse laptop verzekeraar rekent woekerpremies!

Status
Niet open voor verdere reacties.

johannesv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2016
Berichten
1
Voor de aankoop van een Apple 13” macbook oriënteerde ik mij vandaag bij Mediamarkt, deze beschikt over een eigen Apple afdeling. Ook hebben ze een eigen service product inclusief verzekering voor de Apple laptops welke zij verkopen. Totaal voor mijn nieuwe Apple 13” macbook Pro van € 1450,- betaal ik bij Mediamarkt € 180,- en dit is gelijk voor 36 maanden. Afgelopen dinsdag stapte ik uit de trein op Rotterdam CS. Daar zag ik een Apple icenter winkel.
En wat schetst mijn verbazing, dezelfde laptop als bij MediaMarkt kost bij icenter eigenlijk net zoveel. Omdat ik mijn macbook voor mijn studie geneeskunde nodig heb is voor mij een verzekering van belang want ik kan voor m’n studie niet zonder en m’n ouders hebben geen poen meer. Bij icenter blijkt dat ze hier ook een verzekering bieden, en wel één van Harmony, nog nooit van gehoord en de verkoper wist mij te informeren dat deze op de Isle of Man is gevestigd. Deze verzekering kost bij icenter € 16,- per maand. Dat betekent dat ik over 36 maanden € 576,- kwijt ben!!!! Het verschil met Mediamarkt is bijna 400 euro. Pffff kansloos.
Hoe kan dit? De dekking wijkt volgens mij niet af? Kan iemand dit uitleggen? Moet ik nu naar instanties om dit te melden?
 
Ik zie het probleem niet helemaal. Je vergelijkt een product bij meerdere aanbieders en constateert dat de prijzen van elkaar verschillen. Je zou het eerder moeten omdraaien en het melden bij de NMA als de prijzen overal toevallig precies hetzelfde zijn.

Komt natuurlijk nog bij dat zonder de hele overeenkomsten juridisch te gaan doorspitten, er geen enkele mogelijkheid is de producten te vergelijken.
 
Denk dat je zelf beter had moeten oriënteren voordat je wat kocht en afsloot, prijzen verschillen nou eenmaal.
 
Als je niet uitwonend bent zou ik eens kijken in de polisvoorwaarden van de inboedel en opstalverzekering van je ouders.
Kan maar zo zijn dat hij daar onder (deels) gedekt is en anders kun je misschien zelf zo'n verzekering afsluiten voor een betere maandelijkse premie.
Je hoëft nl. die verzekering bij Mediamarkt of iCentre niet af te sluiten...
 
En voor een buiten de deur verzekering ben je ook voor vele dingen gelijk meeverzekerd. En dat is dan al een stukje goedkoper dan woekerpolissen :eek: zeg ik dan maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan