Bulk mail vanuit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredvanhezel

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
Hallo,

Ik wil graag een bulk mail verzenden hiervoor heb ik een bestand met mail-adressen. Ik wil graag een subset van deze gegevens gebuiken , welke ik dan via outlook verstuur (SendObject).
Om de gegevens netjes van uit de tabel in een veld te krijgen maak ik gebuikt van een bijwerk qry welke de mailadressen aan elkaar plakt met daar tussen de benodigde “;” .Met een for next werkt dit goed tot regel 85 van de 145. Dan loop ik aan tegen de fout code 3188 (kan bestand niet bijwerken , wordt door een andere sessie op deze machine vergrendeld.)

Wie kan mij op weg helpen met deze fout?

Door mij gebruikte code:

Dim aantalRecords As Integer
aantalRecords = DCount("teller", "mail-lijst-extern")

For a = 1 To aantalRecords

DoCmd.OpenQuery "maak-aan-extern"
DoCmd.GoToRecord , , acNext

Next a

BVD,
Fred

Dit zegt niet zoveel; als een lus werkt, dan werkt-ie. Dus aan de code ligt het niet. Tenzij natuurlijk de DCount functie een verkeerde waarde uitleest. Maar dan nog zou je query moeten starten, want je geeft verder niks aan. Er zou dus een record tussen kunnen zitten dat het uitvoeren van de bijwerkquery belemmert en stopt. Ik neem aan dat dit niet de hele code is, want je zit zo te zien ook nog in een recordset te werken...
En waarom voer je de hele bijwerkactie niet uit via de recor5dset, als je die toch al open hebt?

Laatst bewerkt:
Ik ben nog even aan het zoeken geweest, ik zet de mail adressen in een memo veld het schijnt als je boven de 2 k komt dat dit een probleem geeft.
Op zich vreemd want ik zonder probleem gegevens er bij zetten (volgens MS 65.535 tekens )

ik vond ik een stukje code dat zou moeten werken

Set db = CurrentDb()
Set rec = db.OpenRecordset("mail-lijst-extern")
rec.MoveFirst
mailadres = rec.Fields(0)
AantalRecords = DCount("teller", "mail-lijst-extern")

For a = 1 To AantalRecords

With Me.Recordset

.Edit
!naar = mailadres & " ; " & !naar
.Update
.MoveNext

End With
Next a

deze zet alleen de eerste regel neer en blokt dan op de regel ".Edit"

mijn VBA kennis is onvoldoende om dit op te lossen , wat doe ik verkeerd.

Fred

Ik begin een licht gevoel te krijgen dat je inderdaad niet handig bezig bent met die query. Je hebt gelijk als je stelt dat je in een memoveld 65k tekens kunt opslaan. Echter, als je een verkeerde query maakt op basis van dat memoveld, dan krijg je in die query maar 255 tekens terug; het memoveld wordt dan behandeld als een tekstveld. Dus kom ik weer terug bij mijn vorige vraag: waarom niet het gehele proces afhandelen via VBA en de recordset? Dan heb je dat probleem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan