bulkmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
214
Ik heb een Excelbestand met daarin een heleboel e-mailadressen die ik voor een bepaald doel van het internet heb verzameld.
Nu zoek ik een programma voor het verzenden van een bulkmail naar de in dit bestand verzamelde e-mailadressen.
Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken?
 
mozilla mail enz.

Je kan hiermee een emaillijst importeren en daarna mailen.
Maar als je nou die lijst gelijk in je mailbox geschreven had, was je er ook van af.
Beetje omslachtig dit.
 
tuurlijk gaat hij wel spammen, als je email adressen van het internet opzoekt, en dan een bulkmail er naar toe wil zenden... is dat in mijn boekje SPAM
 
Wat is de definitie van spammen?
Misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt in mijn vraagstelling, maar het gaat om een berichtje met een paar vragen aan een bepaalde groep mensen die een bepaalde functie vervullen.
 
"Spam wordt gedefinieerd als unsolicited bulk e-mail (UBE), oftewel: e-mail die ongevraagd (unsolicited) en in grote hoeveelheden (bulk) wordt verzonden.

Ongevraagd betekent dat de ontvanger van de e-mail niet vooraf aantoonbare, expliciete en op elk moment intrekbare toestemming voor de verzending van de mailing heeft verleend. Bulk houdt in dat de e-mail deel uitmaakt van een grotere hoeveelheid e-mails die elk substantieel identiek zijn. Een e-mail is pas spam als aan beide criteria wordt voldaan."
Bron:Spamvrij.nl

de Telecommunicatiewet gaat uit van iets andere criteria maar de enige versoepeling daarin is dat er een uitzondering is voor verkregen adressen door een verkoopovereenkomst voor gerelateerde berichten. mits daarbij de eigenaar een makkelijke en kostenloze manier heeft om zich daar tegen te verzetten en in het bericht zelf moet ook Makkelijk aangegeven kunnen worden verder geen berichten meer te krijgen.

Je gaf zelf aan een heleboel email adressen vezameld op het internet.
Mijn aanname is dat bij het verzamelen van die email adressen geen toestemming gevraagd is. Dus spam
 
Laatst bewerkt:
"Spam wordt gedefinieerd als unsolicited bulk e-mail (UBE), oftewel: e-mail die ongevraagd (unsolicited) en in grote hoeveelheden (bulk) wordt verzonden.

Ongevraagd betekent dat de ontvanger van de e-mail niet vooraf aantoonbare, expliciete en op elk moment intrekbare toestemming voor de verzending van de mailing heeft verleend. Bulk houdt in dat de e-mail deel uitmaakt van een grotere hoeveelheid e-mails die elk substantieel identiek zijn. Een e-mail is pas spam als aan beide criteria wordt voldaan."
Bron:Spamvrij.nl

Ik zou dus als individu niet kunnen zeggen dat het om Spam gaat , daar ik niet kan bepalen dat het als bulk verstuurt is?

Ik heb ook zitten denken via mail mensen aan te schrijven om linkpartner te worden van mijn site .
Om nu bij iedere site apart een link toe te voegen zou erg veel tijd nemen.
Is hier een oplosseng voor zonder te spammen?:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan