Bullet FTP server achter router sitecom 4S

Status
Niet open voor verdere reacties.

guus4

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2001
Berichten
28
Probeer een ftp server te starten achter mijn router sitecom 4S.
maar kan wel in server inloggen en dir maken maar geen dir zien etc, nou heb ik gelezen dat dit te maken heeft met pasive mode voor uitgaand verkeer mijn router moet instellen op Forward mode port doe een gooi of zo iets.
Kom er niet achter hoe dit alles in mijn router configuratie in te stellen, kan iemand mij op weg helpen please

p.s ik heb wel in mijn router de instelling
advance
virtual servers
FTP control
FTP data
enabled en naar PC doorverwezen
wel connection geen listing
router probleem ?? waarschijnlijk wel want met andere ftp programmas zelfde ****
 
Laatst bewerkt:
gebruik je poort 21 voor je server en heb je die opengezet in je routerconfiguratie?Heb je naar het juiste internet ip adres geforward?(ik denk dat je virtual server moet hebben)

heb je eventuele andere (softwarematige) firewalls ook zo ingesteld dat ze het programma doorlaten?

Je kan ook nog de permissies van users op je server instellen (Bijvoorbeeld dat ze Mappen kunnen maken, bestanden verwijderen, downloaden uploaden enz.)
 
ja dat is wel goed het is alleen dat de ftp server (bullet FTP) moet weten wat de uitgaande route is daar deze alleen de interne IP weet deze heb ik toegewezen maar mis toch iets.
Vebinding naar de server werkt wel kan ook mappen etc aanmaken (inkomen werkt alles prima) maar uitgaande listing etc wordt niet gezien door remote users
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan