Bullguard probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sextant

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Hallo,
Gisteren 20-03-2010 behoorlijk probleem door Bullguard! Een paar honderd bestandjes werden automatisch in quarantaine geplaats door Bullguard. Daardoor ben ik niet alleen een aantal belangrijke bestanden kwijt, maar mijn computer, gebruikmakend van Windows 7 (64-bits) werkt niet meer, Bullguard kan ik niet meer installeren, heb er toen maar AVG op gezet. Mijn pictogrammen zijn veranderd, Tune-up Utilities kan ik niet meer opstarten, omdat daar het bestand "maincontrols.bpl" nodig is, ik kan Tuneup ook niet verwijderen, noch installeren, ook al omdat dit bestand niet aanwezig is. Bij het opstarten verschijnt ook iets over het ontbreken van AIO_CDB_Software! Ook heb ik een tooltje van Bullguard ontvangen, maar volgens mij was toen het kwaad (verdwenen bestandjes) al geschied! Normaliter is Support van Bullguard zeer behulpzaam, maar volgens mij, weten ze het nu ook niet meer! In ieder geval houdt Bullguard in dit geval geen virus tegen, maar laat ze binnen en je moet het zelf maar uitzoeken. Voor mijn gevoel moet ik alles eraf gooien en dan alles weer opnieuw installeren en daar ben ik een flinke tijd zoet mee. Overigens is dit niet de eerste keer, een probleem met Bullguard.
Heeft iemand een beter idee?

Bij voorbaat dank en groet!

Laatst bewerkt:
Dit heeft niks met websites maken te maken.
daarom maar even verplaatst naar de antivirus sectie.

Bullguard

Geen enkele reactie gehad, dus zal er niemand zijn, die "getroffen" is door de update van Bullguard! Raar, maar waar......

Bullguard

Hallo,

Dank voor je reactie!
Ik heb inderdaad na de crash systeemherstel uitgevoerd, maar had er al niet veel hoop in, immers er waren een paar honderd bestandjes verdwenen! Dus toch maar alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Bij sony gaat dat vrij simpel, alleen had ik geen backup, maar da's mijn fout/probleem en blijft dom!
Er moet van Bullguard nog steeds een oplossing komen, wat het ook moge zijn!

Groet!

Virusscan uitvoeren als je denkt dat je virus hebt.
Als je een nogal erge hebt, dan zal ik gewoon internet sowieso afsluiten
zodat je er niet meer krijgt.
Maak altijd na een belangrijke update of whatever een backup.
Bijv documenten die belangrijk zijn altijd op een USB stick zetten.
En, nooit zomaar je IP enz enz aan een vreemde geven,
bestanden altijd eerst scannen en controleren en dan pas downloaden/openen.
Zo houd je je pc veilig.
Ga ook niet zoals ik (:confused:) met VBS scripten zitten klooien dan kunnen er dingen veranderen

Bullguard

Hallo,

Dank voor het meedenken!
Als je het eerste berichtje leest, dan zie je, dat het "gedonder" is begonnen bij de aanbieder van de Virusscanner!
De aanbieder, Bullguard, heeft een verkeerde update gedaan, waardoor bij een groot aantal Windows 7 (64bits) gebruikers all over the world een aantal essentiële bestandjes in quarantaine zijn gezet. Het ging hier om honderden bestanden, die in quarantaine zijn gezet en toen ging het fout, die heb ik n.l. gedeleted en dat had ik dus niet moeten doen, want toen waren ze weg! Dus de hele boel opnieuw geïnstalleerd, een andere oplossing was er niet!

Groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan