Bullguard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huib66

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
14
Hallo.
Mijn computer blijft bij het opstarten héél lang (± 60 sec.) hangen voordat het widows scherm opkomt. (Dus na de mogelijkheid om in de veilige modus op te starten) het scherm blijft dan zwart en de pc doet helemaal niks. tot hij opeens weer tot leven komt en toch doordtart. Voordat ik mijn dochter de schuld wou geven ging ik natuurlijk zelf kijken wat ik als leek zoal als verdacht kon vinden. Ik heb eerst een full scan uitgevoerd met mijn volkomen legiteime versie van Bullguard. Daarna een scan van Ad-Adware 2007 maar er werden geen problemen gevonden. (Ad-Aware vondt alleen wat cookies maar die waren niet gevaarlijk volgens het programma en ze waren ook makkelijk te verwijderen.) Als ik echter bij de firewall van Bullguard kijk staat daar wel iets geks waarvan ik het vermoeden heb dat het er niet hoort.
Ik heb namelijk voor kerst een mailtje gekregen van ene "ws blok" met een link naar een kerstkaart. (Nu is Blok een achternaam die bij de helft van mijn familie voorkomt dus daar kan hij vandaan zijn gekomen.) Omdat ik deze 2 keer tegelijk binnen kreeg en het daaromm niet helemaal vertrouwde, heb ik deze link nooit geopend. Wel kwam het mailtje met de link in het leesscherm onder m'n postvak in te staan natuurlijk. De dagen daarna heb ik hetzelfde mailtje nog enkele malen gekregen en nooit geopend en idere keer direct verwijderd

Bij de fire wall van bullguard staat nu namelijk:(Ik heb een aantal dingen weggelaten omdat deze volgens mij niet relevant zijn,alleen de dingen met ws-blok heb ik genoemd)

Generic host Process for Win32 Services C:\WINDOWS\SYSTEM32\SVHOST.EXE
TCP ws-blok: 135 (EPMAP)

LSA Shell (Export version) C:\WINDOWS\SYSTEM32\LSASS.EXE
UDP ws-blok: 500 (ISAKMP)
UDP ws-blok: 4500 (SAE-URN)
RAW ws-blok: 0

iTunesHelper Module C:\PROGRAM FILES\ITUNES\ITUNESHELPER.EXE
TCP ws-blok: 1032

Generic Host Process for Win32 Services C:\WINDOWS\SYSTEM32\SVHOST.EXE
UDP ws-blok: 1031 51 pakk. verzonden
UDP ws-blok: 1103 7 pakk. verzonden
UDP ws-blok: 1144 47 pakk. verzonden

Bullguard C:\PROGRAM FILES\BULLGUARD SOFTWARE\ENZ.
TCP ws-blok: 1693

System SYSTEM
UDP ws-blok: 445 (MICROFOFT-DS)
TCP ws-blok: 445 (MICROFOFT-DS)
TCP ws-blok: 1036
RAW ws-blok: 0
GRE ws-blok: 12032


Betekend dit iets en heeft het bijna vastlopen met opstarten hier iets mee te maken?

Alvast bedankt en natuurlijk een prettige kerst (Voor zolang die nog duurt) en een vrolijk en gelukkig nieuwjaar alvast.

m.v.g. Huib
 
Laat eens een onlinescan doen bij Kaspersky om te kijken of er problemen zijn.
 
Kaspersky geprobeerd

Kaspersky geprobeerd. Heeft niks gevonden maar wel een heleboel geskipped i.v.m. object is locked. Ik heb het report even bijgevoegd.

Ik heb trouwens het vermoeden dat bij het opstarten (Het vastlopen gebeurd voor het zwarte windowsscherm met het windows vlaggetje (XP)) De pc vast staat en weer opgang komt nadat ik de cd-rom en/of DVD lade een keer open en dicht heb gedaan. Wie weet geeft dit een richting aan waarin ik moet zoeken?
 

Bijlagen

  • KASPERSKY ONLINE SCANNER REPORT.txt
    15,7 KB · Weergaven: 21
Ik denk niet dat het iets met malware heeft te maken, maar wat het wel is?
Het kan veel oorzaken hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan