Buma Stemra Virus (Verwijderen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0230

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Hoi allemaal,

Ik post dit topic opnieuw met wat kleine aanpassingen, mijn andere topic is gesloten vanwege iemand die door bleef zeuren over iets... daarom heeft een admin er voor gezorgd dat er niet meer gereageerd kan worden!

:eek:Hier dan opnieuw hoe je het "beste" het virus: Buma Stemra kan verwijderen!:eek:

1. Sluit je PC af.
2. Start je PC op.
3. Als het windows vlaggetje verschijnt zet je de PC weer uit.
4. Start de PC weer op.
5. Nu kan je kiezen tussen 2 opties, opstartherstel gebruiken of windows normaal opstarten.
6. Kies opstartherstel en na het laden systeemherstel.
7. Laat de PC nu zijn gang gaan en klik dan op opnieuw opstarten.
8. Zodra de PC opnieuw is opgestart is het virus verwijderd!

(9. Scan voor de zekerheid je PC nog eens grondig met een virusscanner!)

OPMERKING: Het is slim om de installers van de programma's die je gebruikt altijd op te slaan! Als er dan tijdens systeemherstel een programma word verwijderd kan je het weer opnnieuw instellen.

OPMERKING2: Zoals ik op mijn andere topic ook heb gezegd, de truc met kaspersky antivirus WERKT NIET MEER!

OPMERKING3: Ik wil graag geen reacties op hoe ik dit uitleg ofzo, ik ben 14 en ik heb geen zin in gezeur van mensen die denken dat ze beter zijn dan ik XD

:thumb:Veel succes allemaal!:thumb:

Mvg, gast0230 :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb misschien nog een tip waardoor het makkelijker wordt:

1. Start de computer op en druk F8.
  2. Kies Veilige Modus met Command Promt.
  3. Als het opgestart is typ: explorer.exe
  4. Draai een anti-virus programma (Zoals Malwarebyte's Anti-malware).

Groet,
een 15 jarig kind.

We zullen zonder twijfel je inbreng waarderen, maar deze oplossing werkt helaas niet. :(
Het virus verschijnt in steeds weer een andere gedaanten en alle voorgestelde oplossingen die je op internet tegenkomt werken evenmin. :(
MalwareBytes herkent het virus wel en als je na verwijderen de computer opnieuw opstart is ie weer terug.

Op dit moment zijn er enkel twee programma's die het er af kunnen krijgen: Combofix en HitmanPro.
Vorige week nog heb ik bij twee mensen Windows XP opnieuw moeten installeren omdat zelfs de veilige modus het niet meer deed. De systemen waren compleet vernield en geblokkeerd.

OPMERKING3: Ik wil graag geen reacties op hoe ik dit uitleg ofzo, ik ben 14 en ik heb geen zin in gezeur van mannen die denken dat

Als je niet tegen kritiek kan dan kun je beter niets posten.
In je vorige topic ben je zelf ook redelijk onbeschoft geweest, kom niet aan met de opmerking dat dat topic gesloten is omdat iemand anders door bleef zeuren.

Tardis

Misschien dat dit nog beter werkt.

Pity123:
Helaas werkt veilige modus meestal niet, ook werkt malwarebytes niet altijd even oed op het virus en is dus onbruikbaar...

Frederik:
Ik weet heel zeker dat deze manier werkt, ik heb het de afgelopen maand nog voor 5 vrienden uitgevoerd. Helemaal zonder problemen!

Tardis:

Kijk en om een reactie als de jouwe wil ik alleen vragen over DEZE manier en niet over wat jullie van mij vinden!

Puppie:
Wat ik hier uitleg is precies hetzelfde, alleen hoef je hiervoor niet in de veilige modus! Dat scheelt nogal omdat je vaak door het virus ook niet in de veilige modus kunt komen!

Bedankt voor de reacties (Behalve Tardis)

Opmerking 1: Slecht advies om een opstart van je Windows te onderbreken, kan mogelijk meer schade aanbrengen.
Opmerking 2: Het virus kan al in je systeemherstel zitten, dus kan mogelijk niets oplossen.
Opmerking 3: Zie opmerking 2 het systeem is mogelijk nog steeds geïnfecteerd, na opstart/systeemherstel uitvoeren.
Opmerking 4: De Hoofdmoderator heeft de andere topic gesloten, omdat meerdere mensen bleven "zeuren", waaronder jij zelf.;)

Ik heb die andere discussie niet gevolgd, maar als ik een paar andere berichten lees dan wordt 'een politievirus' allemaal maar onder één noemer gegooid. Helaas is het een zeer ingewikkeld gebeuren in meerdere varianten. Die oplossingen die ik hier dan lees staan in geen vergelijking met die van andere collega-fora. Ik weet niet of op dit forum volledige handleidingen te vinden zijn om dergelijke meerdere en verschillende besmettingen op te lossen. Deze kwam ik tegen op een ander forum.

Overigens heb ik niet zoveel verstand van computers maar iemand die weet wat een systeemherstel inhoudt en hoe die werkt, moet natuurlijk beter weten dat het een kwestie van puur geluk is wil dit de oplossing zijn. Je zou een onafhankelijk herstelpunt moeten hebben, dit is een complete back-up van alle stations en die dan terugplaatsen. Alleen programma's zoals Norton Ghost, Acronis True Image en Paragon Back-up e.d. kunnen die maken.

Ik begrijp niet dat (gratis en betaalde) beveiligingsprogramma's die hier ook genoemd worden Avast e.d. ik ken ze niet allemaal, gezien het aantal berichten, problemen op fora collectief gefaald hebben. Waarvoor hebben mensen dan die programma's? Ik gebruik zelf Norton Internet Security en dit is weer eens het bewijs dat dit een goede keuze is. Ik hoef me geen zorgen en druk hoef te maken over dergelijke virussen en andere bedreigingen. Tot op de minuut krijg ik updates en is mijn pc veilig.

Laatst bewerkt:
beste Hulk, Avast is ook een van de beste keuzes die je doet om een gratis antivirus te installeren en of het nu betalend is of niet dat maakt niet uit het kan zelf bij Norton ook gebeuren dat je pc toch geinfecteerd wordt ook al heb je norton internet security erop staan .... bij avast krijg je ook telkens keer een update als er weer iets nieuws van virussen op het net zijn en daartussen krijgt avast ook elke dag een 4 a 5 tal keer een update per dag ;)

Prima, dat is jouw mening. Ik baseer mijn mening op al die berichten van besmettingen op meerdere fora. Eigenlijk zou iedereen die een besmetting heeft opgelopen verplicht moeten worden om te vermelden welk beveiligingsprogramma hij of zij heeft. Fora zouden dan statistieken kunnen bijhouden welk programma de meeste problemen veroorzaakt en mensen met problemen opzadelt en ze niet oplost.

Ik gebruik NIS al vanaf 2002 op XP en W7 en heb geen infecties e.d. gehad. Wel dat ik incidenteel het programma opnieuw moest installeren. Ik kan doen wat ik wil op de pc en bezoek duizenden sites en blogs en doe internetbankieren. Heb zo'n 120 programma's geinstalleerd en heb een netwerk etc en meer dan een miljoen bestanden en honderduizend mappen. Ik wil werken en plezier hebben op mijn pc en me geen zorgen hoeven te maken en niet mijn tijd besteden aan het oplossen van dat soort problemen.

Als AVAST goed is en je bent daar tevreden over dan gebruik je AVAST.

Laatst bewerkt:
Antwoord op "de hulk"

Het heeft geen nut om statistieken bij te houden, ten eerste zullen het grootste deel van de virussen niet worden gemeld en ten tweede werken veel antivirussen op andere manieren dus kan je ze niet vergelijken!

deel van de virussen niet worden gemeld
De problemen worden wel gemeld (waar staan de fora vol van!), want mensen moeten die oplossen.

Het gaat niet om virussen of de werking ervan te vergelijken. Het is gewoon heel simpel, als iemand zegt ik heb een besmetting met een virus e.d. of gehackt, keyloggers, identiteitsdiefstal, of mijn bank heeft internetbankieren afgeloten omdat mijn pc niet veilig is, dus echte problemen, dit zie je ook vaak in Hijackthis logs, dan ben je verplicht om te vermelden welk beveiligingsprogramma je hebt. Kijk eens naar al die besmettingsproblemen en HijackThis-logs op fora dat zijn er niet een paar, dat zijn er duizenden.

Het programma welke mensen met de meeste problemen opzadelt en niet oplost kom dan vanzelf naar voren. Gratis en betaalde programma's moeten gewoon hun werk goed doen!

geen vergelijking.
Kijk dan even hier.

Ja, zo kun je nog wel een tijdje doorgaan. We hebben het al gehad over de waarde van dergelijke tests en onderzoeken. Dergelijke sites zijn vaak helemaal niet onafhankelijk en hebben zelf advertententie-inkomsten van de grote bedrijven en andere eigen commerciële belangen.

Geef nou eens antwoord op mijn inhoud van bericht #12. Wat is er nou eenvoudiger dan dat? Of maak rubrieken op naam van de leverancier/merknaam van het product. Is toch simpel! Dan kunnen mensen snel zien, hé, Avast heeft 200, AVG 850, Kaspersky 400, Panda 660 en NIS/360 heeft 150 problemen. Ja, objectiever en duidelijker kan niet, want de mensen op fora gaan geen problemen verzinnen. Ik ben voor eerlijk, open en transparanter kan het niet.

Dan hoef je nooit meer de vraag te stellen: 'wat is de beste virusscanner/beveiliging'? Een vraag die vrijwel op alle fora leidt tot een oeverloze discussie. De juiste vraag moet zijn, welk programma geeft de pc-gebruiker het minst problemen en als die er al zijn, lost die ook op? En welk programma laat de pc-gebruiker zijn of haar pc het optimaalst (alles kunnen doen) en naar tevredenheid gebruiken zonder zich zorgen te maken over de pc en beveiliging?

Ja, je gaat helemaal niet in op de inhoud van mijn bericht/tekst. Zo kan ik het ook. Je zit alleen wat slap te ouwehoeren en onderstreept dat ook nog eens met een kinderachtige smiley en tong uitsteken. Ga maar lekker buiten spelen.

Dit slaat dus nergens op
Gratis en betaalde programma's moeten gewoon hun werk goed doen!

De infectie is er eerder dan dat AV-fabrikanten hun producten kunnen up-daten

Als ik zie wat er dagelijks aan infecties op het internet worden gezet dan schrik je,als ik Sophos mag geloven +/- 100.000 per dag daar kun je niet tegen op met updaten

Als ik een virus/trojan vind die niet herkend word door virusscanners dan stuur ik hem op naar ondermeer Malwarebytes en nog diverse andere AV-fabrikanten.

Dat jij Norton de hemel inprijst moet jij weten,maar bij de testen komt Symantec er niet best af

AV Test.jpg

Ik post dit topic opnieuw met wat kleine aanpassingen, mijn andere topic is gesloten vanwege iemand die door bleef zeuren over iets... daarom heeft een admin er voor gezorgd dat er niet meer gereageerd kan worden!
De geschiedenis herhaald zich bijna voor, De Hulk gaat echt off-topic :evil:
Graag focus naar een oplossing voor TS.

De geschiedenis herhaald zich bijna voor, De Hulk gaat echt off-topic :evil:
Graag focus naar een oplossing voor TS.

TS vraagt dus niks maar geeft een oplossing voor een probleem.
daar gaat deze discussie dus om het is dan ook niet off topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan