Bureaublad dupliceren naar HD TV via HDMI, TV valt na het opstarten op zwart...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maumau

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Hallo!!

Ik heb een probleem.... eerst wat specs;

Mijn Desktop;
Dell Inspiron 531
AMD Athlon 64 X2 Dual core processor 5000+ 2,6GHz
Geheugen (RAM): 2 ,00 GB
32 bit
Voeding 300w

Besturing; Vista...

Videokaart;
AMD Radeon 5450
Voeding 400w

TV;
Sony Bravia KDL 40EX500

** Wat ik dus wil is mijn bureaublad dupliceren naar mijn TV om films van mijn pc op mijn TV af te spelen. Aangezien de standaard videokaart geen HDMI aansluiting heeft heb ik die vervangen voor bovenstaande Radeon 5450.

Mijn pc is aangesloten via VGA en mijn TV via HDMI. De instellingen in het control center van de videokaart staan op dupliceren. Omdat ik de instellingen in CCC opmaak veranderen deze automatisch mee als wanneer je instelt via "start-configuratiescherm-beeldschermresoluties" .Tot zover alles goed volgens mij.

Nu komt het. Zodra ik mijn pc inschakel dan verschijnt er keurig het "blauwe Dell logo" op beide schermen, daarna verschijnt het "laadbalkje" van Windows. Ook de cursor knippert nog even links bovenaan. Hierna wordt normaal gesproken je scherm even zwart alvorens het Microsoft Icoontje verschijnt. Op dit bepaalde ogenblik werkt mijn pc scherm gewoon maar is er niks meer op mijn tv te zien!!!

Nu begin ik zwaar te twijfelen of het advies dat ik in de winkel heb gekregen v.w.b. de voeding misschien toch verkeerd is geweest. In de winkel is mij verteld dat het mogelijk moet zijn deze 400w kaart te laten draaien op de 300w voeding?!? Zeker als je alleen maar films wilt kijken... geen zware games wil spelen dus.

Waar zou het probleem kunnen liggen?
Trekt de videokaart of mijn pc het niet?
Moet ik andere instellingen kiezen?
Kan ik anders mijn VGA scherm op de videokaart in het moederboard stoppen en de TV HDMI in de Radeon videokaart of wordt mijn pc dan helemaal gek?

Enige opheldering zou mijn gemoedstoestand met sprongen kunnen verbeteren!!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan