Bureaublad en werkbalk office XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Beste computerhelpers,

Ik heb office XP voor iemand op haar PC geinstalleerd. Nu wil zij graag rechtsbovenaan zo'n werkbalk waarop zij kan klikken om word, excel, powerpoint etc. te starten. Deze werkbalk is er nu nog helemaal niet. Hoe kan ik deze tevoorschijn toveren en ervoor zorgen dat zodra de PC start deze werkbalk ook verschijnt.

Groeten

Hoe je m rechtsboven krijgt weet ik niet, behalve handmatig een nieuwe werkbalk aanmaken en die daar neerzetten, maar makkelijker is gebruik te maken van de snelstart balk.

Rechtsklik op de taakbalk -> Werkbalken -> snelstarten. Maak nu zelf koppelingen aan op die werkbalk naar de programma's van office (tip: slepen en neerzetten vanuit het Start menu waar ze al staan).

De office shortcut bar? Staat die niet in microsoft office tools? En kies dan onder customize de optie auto fit into title bar area.

Hoe kom ik dan aan de werkbalk waar ik op moet klikken ? En hoe kom ik bij die office tools ?

Groeten

Ik zeg al, maak je eigen balk aan. Je kan daar niet al de oude functies op kwijt, maar wel de meeste. De rest kun je weer in office zelf doen. Alle office koppelingen die nu in je Start menu staan kun je rechts naast je Start knop plaatsen (opstarten Excel, nieuw office document openen etc.)

Dus ik moet een werkbalk aanmaken door de programma's uit mijn startmenu te verplaatsen naar de taakbalk naast de START knop. Kan ik deze nieuw gemaakte werkbalk dan overal op het bureaublad plaatsen of blijf ik aan de plaats naast de start knop gebonden.

Groeten

Sebastiaan2003: O nee? Sinds wanneer niet :rolleyes:;).

<hr>

Niet moeilijk doen jongens:), start de setup en installeer hem.

attachment.php

Succes!;):)

Bijlagen

• office.jpg
    office.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Kijk eens even, hij bestaat dus wél!

Dus, je kan m gewoon installeren.

Maar, om toch nog even je vraag te beantwoorden: je kunt een nieuwe eigen gemaakte werkbalk overal neerzetten. Probeer maar eens: rechtsklik op (lege plek op de) taakbalk -> werkbalken -> nieuwe werkbalk -> map kiezen waar de snelkoppelingen staan -> ok. Als de taakbalk niet vergrendeld is (rechtsklik -> taakbalk vergrendelen) kun je de balk overal naartoe slepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan