Bureaublad forceert instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivano33

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
hallo allemaal,

Ik heb laatst het 22 inch LG W2261V beeldscherm gekocht op een PC met de Nvidia 9500 GT. (Windows Vista)

Nu als ik mijn computer opstart zijn er zwarte balken om het scherm heen.

De resolutie staat op de fabrieksinstellingen (1920x1080) maar toch zijn er zwarte lijnen.

In de Nvidia instellingen heb ik de resolutie op 1680x1050 gezet, dan vult het hele scherm met dezelfde kwaliteit. (deze instellingen wil ik dus behouden.
Maar als ik de computer opnieuw opstart springt de resolutie over (na 2 seconden met vol scherm op het bureaublad te zijn geweest) naar de fabrieksinstellingen. (dus weer zwarte balken). :rolleyes:Mijn vraag is hoe kan ik de resolutie blijvend maken.:rolleyes:

en ja ;)ik heb overal op toepassen gedrukt en in de windows instellingen het ook veranderd. (zelfs in het beeldscherm menu). Maar hij blijft maar niet op de andere resolutie na het opnieuw opstarten.

P.S. srry als dit een double post is.
Alvast bedankt:D

Laatst bewerkt:
- Heb je de met de monitor meegeleverde software geïnstalleerd?
- Wordt de monitor met een rechtse klik op het buroblad etc. etc. juist herkend? (of staat er een plug&play beeldscherm?)
- Welke vernieuwingsfrequenties zijn te kiezen?
- Welke vernieuwingsfrequentie is momenteel actueel?

meegeleverde software geinstalleerd- ja

er staat plug en play beeldscherm
vernieuwings frequenties 59 en 60 hertz (staat op 59)

ligt het probleem dus bij het feit dat het scherm niet word herkend?

Laatst bewerkt:
Dan is er bij de installatie kennelijk toch iets niet goed gegaan, anders had er wel het juiste merk en type monitor gestaan.
Voordat je de software opnieuw installeert, verander de vernieuwingsfrequentie eens naar 60.

welke software heb je het nu egeinlijk over? Graphic card driver of beeldscherm driver?

en als ik hem na 60 hertz doe doet hij het wel gewoon (wel zwarte balken) maar na het opnieuw opstarten staat hij weer op 59 hertz

Ik bedoel de met de monitor meegeleverde CD.
Met mijn vorige LCD scherm (Philips) had ik een soortgelijk probleem als ik de P&P optie gebruikte. Pas wanneer ik een klein bestandje installeerde werd de monitor herkend, kon ik een andere vernieuwingsfrequentie selecteren en was het probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
inmiddels herkent windows het beeldscherm (door het stuurprogramma te updaten)

nog steeds als ik het beeld opnieuw instel en opnieuw opstart gaat hij weer naar de zwarte balken terug

als ik de vernieuwingfrequentie naar 60 zet IPV 59 dan verandert er niks (met dezelfde resolutie) maar als ik hem opnieuw opstart staat ie weer op 59 hertz :S

het vreemde is dat hij op vol scherm gewoon opstart maar na 2 seconden op vol scherm te hebben gestaan op het bureaublad gaat hij op zwart voor 1 seconde en voila weer zwarte balken

en als ik de resolutie aanpas doet hij het gewoon behalve na het opnieuw opstarten

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat ik op een paardenmiddeladvies na uitgeadviseerd ben.

Dat paardenmiddel is het in appraatbeheer rechtsklikken op de videoadapter (videokaart) en daar kiezen voor het déinstalleren van de kaart. Vervolgens Windows opnieuw opstarten en de kaart laten detecteren. Even checken of de laatste drivers opgepikt worden of dat je naar de website van Nvidia moet om daar de laatste drivers te downloaden.

En vervolgens maar duimen dat na een nieuwe Windows opstart het probleem is opgelost. Werkt dit niet dan moet ik passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan