Bureaublad groter dan beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bendebobby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe tv gekocht die ik als monitor gebruik voor mijn pc. Ik sluit hem aan via hdmi, maar nu is het bureaublad groter dan het scherm. Het klokje en start vallen buiten beeld. Ook in programma's en spellen valt de buitenkant van het scherm, overal zo'n 2 cm, buiten beeld.
Ik heb windows 7, en bij de instellingen van schermresolutie staat 1920x1080 (recommended). Wanneer ik dit verander wordt het beeld alleen maar groter.
Mijn grafische kaart is een ATI Radeon HD5570
Mijn TV is een Sony Bravia KDL32EX6.
Heb al het een en ander geprobeerd, zoals instellingen van tv, maar niets helpt.

Je resolutie op je computer staat goed op 1920x1080, omdat je tv dit aankan. Als tip kan ik je geven op "auto" te drukken op je tv, vaak zoekt hij dan zelf de juiste instelling. Ik weet wel 100% zeker dat het probleem bij je tv ligt, of de instellingen daarvan.

Helaas heeft de Sony geen "auto" knop en ben ik het boekje van de tv ook kwijt, hopelijk vind ik het nog, maar ik hoef dus niet langer in de pc te graven en daar alle instellingen te testen. Ik ga maar eens in de onlogische wereld van sony spitten, als ik er niet uit kom meld ik me weer hier. Bedankt alvast, je hebt mijn probleem met 50 % verkleinerd.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt! Heb bij de instellingen van de tv het beeldbereik veranderd in Hoge Resolutie. Nu past alles weer.
Voor wie ook een Sony heeft: Druk op Home op de afstandbediening, dan 6 x naar links, kom je bij Beeldregeling. Hierop drukken, 2 x naar beneden, daar staat beeld bereik. Die veranderen in hoge resolutie.

Het is gelukt! Heb bij de instellingen van de tv het beeldbereik veranderd in Hoge Resolutie. Nu past alles weer.
Voor wie ook een Sony heeft: Druk op Home op de afstandbediening, dan 6(!)x naar links, kom je bij Beeldregeling. Hierop drukken, 2 x naar beneden, daar staat beeld bereik. Die veranderen in hoge resolutie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan