Bureaublad-icoon verdwenen van Taakbalk: hoe terugzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik ben het icoon Burreaublad, dt op mijn Taakbalk stond, kwijt. Hoe krijg ik die er op terug?

Wat niet helpt aan hier gevonden tips:

1.
http://support.microsoft.com/kb/190355/nl

werkt niet.
Ik krijg uiteindelijk een kladblokicoontje op het bureuablad en als ik die naar de snelstart-taakbalk sleep en vervolgens uitprobeer opent het kladblokbestandje weer. Niet het bureaublad.
Wat doe ik fout?

2. De oplossing is als volgt: volg met de verkenner het pad
"C:\Documents and Settings\Eigenaar\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch" en kopieer hier of maak een snelkoppeling van "Bureaublad weergeven" naar de desktop en verplaats hem dan naar de snelstartbalk.
Eigenaar (of anders een andere gebruiker) moet hiervoor Administrator-rechten hebben.

En deze ook niet, want in de map quicklaunch staat nl. helemaal niets, wat logisch is, want het icoon is weg. Duh!

Ik heb nog wel wat hierover zien staan, maar kom ik er dus niet verder mee.
Wie heeft de one and only oplossing?

@Bertus: icon cache is gerelateerd aan het systeemvak (=vakje rechtsonder, naast de klok), dus niet het Snel Starten menu (want die staat linksonder, naast het Start-knopje).

@topic-starter: Wat je moet doen is het bestand dat je gemaakt (zie die Microsoft instructie), dat je dat bestand kopiëert naar die Quick Launch map
Oftewel: Daar staat nu niets in, maar daar moet dat bestand in komen te staan.

Tijs.

dnties: kijk daar heb je wat aan: goed de vraag gelezen en simpele en duidelijke, feitelijk juiste uitleg! Bedankt! Het is opgelost!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan