Bureaublad icoontjes en rechtermuisknop weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
358
Hallo,

ik ben net nieuw in dit forum, ik heb een account om een vraag te posten:
De vraag luidt:

Hoe herstel ik dit:

Ik heb geen bureaublad icoontjes (met een VBS script per ongeluk verwijderd) en rechtermuisknop ook (Ook met VBS, per ongeluk op bureaublad) 2x linkermuisknop klikken is start openen (dat tekentje helemaal aan je werkbalk linksonder) en nu wil ik dit terugdraaien.
Kan iemand mij helpen?
Ik heb deze scripten gebruikt (het was niet de bedoelig om dit te doen, per ongeluk)

Set shl = CreateObject("Wscript.shell")
Shl.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoDesktop","1"

en deze

Set shl = CreateObject("Wscript.shell")
Shl.RegWrite

"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoViewContextMenu","1"

hoe draai ik dit terug?
ik heb van alles geprobeerd, google gezocht, niks gevonden, de 1 in een 0 veranderd aan het einde van het script (dan werkt hij dus niet) en veel meer.

kan iemand helpen?
virusscanner heeft niets gevonden.
ik ben degene HEEL ERG DANKBAAR wie mij kan helpen :thumb:
 
De waardes verwijderen.

Kan op een paar manieren, bijv. via:
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
reg.exe DELETE "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoDesktop /f
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
reg.exe DELETE "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoViewContextMenu /f

Succes,

Tijs.
 
moet ik dit opslaan als .vbs en deze code gewoon in kladblok zetten en openen?
als ik deze link volledig kopier en open als .vbs zegt ie dat er een fout is.
 
Laatst bewerkt:
Nee, je moet gewoon doen wat ik schreef:
Die 2 commando-regels plakken in het Uitvoeren vakje en op Ok drukken, Uitvoeren vakje bereikbaar via [Windows-toets]r toetscombinatie.

De commando's flitsen voorbij. Wil je toch een duidelijke terugmelding zien, zet er dan cmd /k voor, dus in dat geval:
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k reg.exe DELETE "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoDesktop /f
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k reg.exe DELETE "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoViewContextMenu /f


Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi lolliepop,

Open een kladblokbestand.
Kopieer onderstaande (alles wat vetgedrukt is) in dit kladblokbestand.

@ECHO OFF
IF EXIST log.txt DEL log.txt
ECHO Deleting Registry Values>>log.txt
REG.EXE DELETE "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v "NoDesktop" /f>NUL
IF NOT ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoDesktop" deleted successfully>>log.txt
IF ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoDesktop" not deleted>>log.txt
START NOTEPAD.EXE log.txt
DEL %0


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad
Bij "Bestandsnaam" zet je: del.bat
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Start de pc in veilige modus.
Dubbelklik op del.bat en sla de logfile op.
Herstart de pc in de normale modus.
Post de inhoud van de logfile.


Yoyo13:thumb:
 
Laatst bewerkt:
wat is logfile? en hoe doe ik dat dan
ik heb hier weinig verstand van.
hoe open ik de PC in veilige modus?
welke inhoud?
 
Laatst bewerkt:
Nee, je moet gewoon doen wat ik schreef:
Die 2 commando-regels plakken in het Uitvoeren vakje en op Ok drukken, Uitvoeren vakje bereikbaar via [Windows-toets]r toetscombinatie.

De commando's flitsen voorbij. Wil je toch een duidelijke terugmelding zien, zet er dan cmd /k voor, dus in dat geval:
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k reg.exe DELETE "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoDesktop /f
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k reg.exe DELETE "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoViewContextMenu /f


Succes,

Tijs.

Ok ik dee windows knopje+r en dan moest ik iets invullen, heb dat gekopierd en geplakt en dan zegt ie dat ie het register of de waardesleutel ofzoiets niet kan vinden?
 
Laatst bewerkt:
Dus ik sla die dikgedrukte text op enz enz en als ik mijn pc opstart in veilige zooi dan moet ik welke text intypen?

P.S. welke logfile?
 
Laatst bewerkt:
Dubbelklik op del.bat en start dan op in de normale modus en dan zijn de bureau icoontjes weer terug.
 
Een andere manier is weer 2 .vbs bestanden te maken die de instelling terugdraaien:

Set shl = CreateObject("Wscript.shell")
Shl.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoDesktop","0"

en deze

Set shl = CreateObject("Wscript.shell")
Shl.RegWrite

"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoViewContextMenu","0"

Succes,

Tijs.
 
Ok dit ga ik dus even doen, en verder dee de rechtermuisknop het niet
als ik het op bureaublad doe
verder op internetpagina's doet hij het wel
P.S. ik ga het even doen nu. dat veilige modus dinges.
ALS HET WERKT BEN IK JE HEEL ERG DANKBAAR
 
ik heb dat ene vvan die .bat gedaan, het werkte niet echt.
ik sloeg het op en sloot de pc af en toen als veilige modus opstartetn, heb dat ene .bat dinges geopend, toen opende hij vanzelf kladblok en toen stond er een text van dat het opgelost was ofzo, pc weer normaal opgestart, niets veranderd
wat nu?
kan iemand ook helpen met die rechtermuisknop, het ligt niet aan de muis, (gebruik laptop) maar als ik op bureaublad ben doet rechtermuisknop het niet (ik zie dan geen menutje en 2x linkermuisknop is start openen, raar?) help AUB

P.S. dntjes, die van jouw werkt alleen als ik deze doe

"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoViewContextMenu ","0"

die andere openen gaat probleemloos, er gebeurt alleen niets (ik denk pc ff opnieuw opstarten)

en dan open, dan krijg ik dit:

33wwpdi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een ding over het hoofd gezien.
Doe dit ook nog even:

Open een kladblokbestand.
Kopieer onderstaande (alles wat vetgedrukt is) in dit kladblokbestand.

@ECHO OFF
IF EXIST log.txt DEL log.txt
ECHO Deleting Registry Values>>log.txt
REG.EXE DELETE "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v "NoViewContextMenu" /f>NUL
IF NOT ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoViewContextMenu" deleted successfully>>log.txt
IF ERRORLEVEL 1 ECHO "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoViewContextMenu" not deleted>>log.txt
START NOTEPAD.EXE log.txt
DEL %0


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad
Bij "Bestandsnaam" zet je: del.bat
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Start de pc in veilige modus.
Dubbelklik op del.bat.
Herstart de pc in de normale modus.
 
toen opende hij vanzelf kladblok en toen stond er een text van dat het opgelost was ofzo

Stond er dit:

Deleting Registry Values
"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer : NoDesktop" deleted successfully
 
Ik had het over 2 .vbs scripts, waarvan je er 1 'fout' in de andere had ondergebracht.
Deze moet je dus nog maken en uitvoeren:

Set shl = CreateObject("Wscript.shell")
Shl.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoViewContextMenu ","0"

Natuurlijk werkt dat script van Yoyo13 ook, want dat is in feite hetzelfde als het laten uitvoeren van de 2 registry-aanpassingen waar ik in mijn eerste posting over sprak.

Tijs.
 
Wat bedoel je, wat moet ik maken en uitvoeren
ik snap niet zoveel van die moeilijk termen, sorry
en welke 2.vbs
 
Laatst bewerkt:
Ik zat zelf te denken: Zal systeemherstel werken?
Ik durfde dit nu niet te doen, ik ben bang dat er dan dingen verwijderd worden
kan iemand helpen of advies geven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan