Door een "selectiefoutje" heb ik in plaats van 1 bestand een heleboel bestanden naar mijn bureaublad gekopieerd. Het verwijderen hiervan (via selecteren en verwijderen),leverde problemen op omdat er ook snelkoppelingen op de rand en zelfs buiten het blad stonden. Ik kon ze dus wel verwijderen, maar iedere keer als ik de pc weer opstartte stonden er weer nieuwe (of kopie3 van ------) etc.
Om de zaak toch opgeruimd te krijgen heb ik uiteindelijk met de Shift-knop ingedruk alle items geselcteerd en verwijderd en vervolgens mijn PC weer opgestart.
Het vreemde is echter dat ik nu helemaal geen bureaublad-items meer heb. Dus ook niet van "Mijn computer" , de prullenbak etc.
Ook als ik een nieuwe snelkoppeling maak (bijv voor een programma), lukt dat wel echter het verschijnt niet op het bureaublad???
Wel is mijn bureaubladfoto nog aanwezig en ook de taakbalk.
Ik heb Windows XP (home edition) SP2.
Ik heb de pc in een thuisnetwerk maar ben in feite de enige gebruiker (slechts 1 gebruikersaccount; tevens administrator)
Wie kan mij helpen???.
Om de zaak toch opgeruimd te krijgen heb ik uiteindelijk met de Shift-knop ingedruk alle items geselcteerd en verwijderd en vervolgens mijn PC weer opgestart.
Het vreemde is echter dat ik nu helemaal geen bureaublad-items meer heb. Dus ook niet van "Mijn computer" , de prullenbak etc.
Ook als ik een nieuwe snelkoppeling maak (bijv voor een programma), lukt dat wel echter het verschijnt niet op het bureaublad???
Wel is mijn bureaubladfoto nog aanwezig en ook de taakbalk.
Ik heb Windows XP (home edition) SP2.
Ik heb de pc in een thuisnetwerk maar ben in feite de enige gebruiker (slechts 1 gebruikersaccount; tevens administrator)
Wie kan mij helpen???.