Bureaublad items niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceelaert

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Door een "selectiefoutje" heb ik in plaats van 1 bestand een heleboel bestanden naar mijn bureaublad gekopieerd. Het verwijderen hiervan (via selecteren en verwijderen),leverde problemen op omdat er ook snelkoppelingen op de rand en zelfs buiten het blad stonden. Ik kon ze dus wel verwijderen, maar iedere keer als ik de pc weer opstartte stonden er weer nieuwe (of kopie3 van ------) etc.
Om de zaak toch opgeruimd te krijgen heb ik uiteindelijk met de Shift-knop ingedruk alle items geselcteerd en verwijderd en vervolgens mijn PC weer opgestart.

Het vreemde is echter dat ik nu helemaal geen bureaublad-items meer heb. Dus ook niet van "Mijn computer" , de prullenbak etc.
Ook als ik een nieuwe snelkoppeling maak (bijv voor een programma), lukt dat wel echter het verschijnt niet op het bureaublad???
Wel is mijn bureaubladfoto nog aanwezig en ook de taakbalk.

Ik heb Windows XP (home edition) SP2.
Ik heb de pc in een thuisnetwerk maar ben in feite de enige gebruiker (slechts 1 gebruikersaccount; tevens administrator)

Wie kan mij helpen???.

Kijk eens bij: C:\Documents and Settings\naam\Bureaublad
Wat daat staat.

Mijn documenten en deze computer: start > rechtklikken op deze computer > op bureaublad weergeven.

Kijk eens bij: C:\Documents and Settings\naam\Bureaublad
Wat daat staat.

Mijn documenten en deze computer: start > rechtklikken op deze computer > op bureaublad weergeven.

Bedankt voor reactie:
1: in de map Buraeuablad staan alle snelkoppelingen (van voor het verwijderen lijkt het want ook de hele serie te verwijderen items staan daarbij.
2:Als ik rechtsklik "op deze computer" staat er een vinkje bij "bureaublad weergegeven"!!!!!!!

Kortom???

Je zou kunnen proberen de map Bureaublad te verwijderen, een nieuwe, exact gelijknamige map aan te maken.

Let wel op: want in Vista hebben de mappen op de achtergrond Engelse namen, Desktop dus. Of dit in XP ook zo is weet ik niet, zal even kijken bij mijn zusje...
Edit: het is gewoon Bureablad, je kunt bovenstaand dus proberen.

Als dit ook niet lukt zou je een tweede account kunnen aanmaken, vanuit die nieuwe account je oude account verwijderen en een nieuwe aanmaken. Vervolgens verwijder je de tijdelijke account weer vanuit je normale account.

Laatst bewerkt:
Bureaublad pictogrammen weergeven

Hallo,

Staat "Bureaublad Pictogrammen Weergeven" wel aan ?

Groetjes,

MES

Hallo,

Staat "Bureaublad Pictogrammen Weergeven" wel aan ?

Groetjes,

MES

Ja, inderdaad! Klik rechts op je bureaublad. Kies Pictogrammen schikken op. Staat daar Bureaubladpictogrammen weergeven aangevinkt? Mocht je hiermee de pictogrammen weer terugkrijgen, verwijder ze dan door naar de map te gaan, C:\Documents and Settings\naam\Bureaublad, en verwijder daar de items vanuit die map.

Bedankt voor reactie:
1: in de map Buraeuablad staan alle snelkoppelingen (van voor het verwijderen lijkt het want ook de hele serie te verwijderen items staan daarbij.
2:Als ik rechtsklik "op deze computer" staat er een vinkje bij "bureaublad weergegeven"!!!!!!!

Kortom???

Je zou kunnen proberen de map Bureaublad te verwijderen, een nieuwe, exact gelijknamige map aan te maken.

Let wel op: want in Vista hebben de mappen op de achtergrond Engelse namen, Desktop dus. Of dit in XP ook zo is weet ik niet, zal even kijken bij mijn zusje...
Edit: het is gewoon Bureablad, je kunt bovenstaand dus proberen.

Als dit ook niet lukt zou je een tweede account kunnen aanmaken, vanuit die nieuwe account je oude account verwijderen en een nieuwe aanmaken. Vervolgens verwijder je de tijdelijke account weer vanuit je normale account.

De mapo Bureaublad verwijderen gaat niet.
Er komt een foutmelding van Windows, dat het een windowsmap is en die noodzakelijk is om goed te funtioneren van windows!!!

Kortom dat helpt niet.

Klik rechts op je bureaublad. Kies Pictogrammen schikken op. Staat daar Bureaubladpictogrammen weergeven aangevinkt? Mocht je hiermee de ongewenste pictogrammen weer terugkrijgen, verwijder ze dan door naar de map te gaan, C:\Documents and Settings\naam\Bureaublad, en verwijder daar de items vanuit die map.

Ja, inderdaad! Klik rechts op je bureaublad. Kies Pictogrammen schikken op. Staat daar Bureaubladpictogrammen weergeven aangevinkt? Mocht je hiermee de pictogrammen weer terugkrijgen, verwijder ze dan door naar de map te gaan, C:\Documents and Settings\naam\Bureaublad, en verwijder daar de items vanuit die map.

Inderdaad!!!!!!!!!!!
Bij "pictgrammen schikken" (Met rechtermuisknop op bureaublad ) stond geen vinkje!
Ra, ra??

Maar het lijkt opgelost!

Veeldank.

Zijn je ongewenste pictogrammen weg?
Zo niet, ga naar de map C:\Documents and Settings\naam\Bureaublad, en verwijder dáár de items die weg moeten.

Bureaublad zichtbaar maken

You're welcome....

mvg,

mes

Die mes heeft bij zijn eerste bericht al een oplossing! :thumb:
Jij mag blijven! :D

Het leek mij de meest voor de hand liggende oplossing, dus.......
Maar bedankt voor de waardering.

grt,

mes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan