Bureaublad over internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Ik heb een vraag over XP prof.:

Via Extern bureaublad (remote connection) kun je de desktop van een andere PC in je netwerkje of werkgroep overnemen. Dat lukt ook prima.

Is er een mogelijkheid om dit via internet te doen?
Waar moet je dan op letten?
Gaat dat ook met Extern bureaublad of heb ik daar een ander progje voor nodig?

Alvast bedankt.

Gaat ook via internet.

Denk dan wel aan een eventuele firewall en/of een router die ingesteld dienen te worden.

Reactie:

OK, ik neem aan dat ik dan het IP-adres van de doel-pc moet wetren en dat in Remote Desktop opgeven.

Maar hoe weet ik wat ik waar moet aanpassen?
Ik gebruik de standaard firewall van SP2.
Verder heb ik een Belkin ADSL-modem met ingebouwde router.

Re: Reactie:

Geplaatst door jagert
OK, ik neem aan dat ik dan het IP-adres van de doel-pc moet wetren en dat in Remote Desktop opgeven.

Maar hoe weet ik wat ik waar moet aanpassen?
Ik gebruik de standaard firewall van SP2.
Verder heb ik een Belkin ADSL-modem met ingebouwde router.

Dat klopt.
Dat ligt aan de configuratie. Zit er een router tussen, zit er een firewall tussen.
Ok, dan staat remote desktop inprincipe al ingeschakeld wanneer je deze gebruikt.
In de router moet je opgeven dat poort 3389 => doorgestuurd wordt naar de goede PC.

hallo ik lees dat het jou wel lukt om met extern bureaublad een andere computer te besturen?!
mij lukt dit niet

ik heb 2 pc's met een crosswire aan elkaar gemaakt en de verbinding is goed,ik heb op allebij geprobeert om verbinding te maken met de computernaam maar de foutmelding volgt al snel (zie bijlage)

en inderdaad om dit over internet te doen zou nog mooier zijn ,maar dan zal ik het eerst zo aan de praat moeten krijgen

oh ja een pc heeft firewall de andere niet
mvg en alvast bedankt ruud

helaas het lukt niet leesbaar maar de melding is dat de andere pc niet op verbindingen voorbereidt is of dat deze het te druk heeft

Ik kan het prima over internet ja :).
Je melding is totaal onleesbaar maar ik ken de fout.

Jij zegt dat je de PC's met een crosscable hebt verbonden. Hoe hebben ze dan internet?
Heeft één van de PC's een tweede netwerkkaart, en deel je internet via die PC dan?

Dan zou het ook mogelijk moeten zijn.. Hoe precies weet ik zo even niet. Welke PC wil je overnemen? Die direct op internet zit, of die via de ander op internet zit? Of is dit de hele situatie niet?

Het makelijkste is als je ze dmv een router zou koppelen.

hallo

nou de situatie is als volgt
pc a is verbonden met het internet en met pc b,
pc b is alleen met pc a verbonden
pc a heeft idd meerdere netwerkaansluitingen en dient meer als een soort server
deze pc a zou ik graag willen besturen vanaf pc b
nu heb ik al eens gestoeid met de firewall van pc b (pc a heeft er geen) en met de computernamen handmatig in te vullen maar geen resultaat,bij het startscherm van extbrbld zegt hij bij opties in het rollmenu dat er zich geen terminalservers bevinden in het domein

mischien weet u raad
in ieder geval alvast bedankt
mvg ruud

Ik snap je even niet.

deze pc a zou ik graag willen besturen vanaf pc b

Dit gaat nog goed; dit doe je dan lokaal begrijp ik.
Vanaf internet zou je direct PC A moeten aansturen. Anders ga je heel krom zitten doen.

Remote PC ==> internet ==> jouw PC A ==> jouw PC B ==> jouw PC A. Dat is raar en onpraktisch.
Wat je moet krijgen is:
Remote PC ==> internet ==> jouw PC A

Dit is in feite wel in te stellen. Ik neem aan dat er op PC A een Firewall staat. Zorg ervoor dat poort 3389 : TCP Remote Desktop Connection for Windows, openstaat voor inkomende en uitgaande connecties.
Let er dan ook wel op dat je een goed wachtwoord erop zet.

hee het werkt ik heb het na veel googelen gevonden
het is namelijk nodig aangezien dat op de host xppro draait een adminwachtwoord in te stellen

toch heel erg bedankt voor de reactie
mvg ruud

(werkt dit nu ook over internet met alleen de computernaam en wachtwoord? bijv bij de buurman of id)

:thumb: hoe heb je het nou opgelost?

het is namelijk nodig aangezien dat op de host xppro draait een adminwachtwoord in te stellen
Wat bedoel je?
Het wachtwoord mag niet leeg zijn als je dat bedoelt.

(werkt dit nu ook over internet met alleen de computernaam en wachtwoord? bijv bij de buurman of id)[

Ook die vraag snap ik niet?
Je gaat naar het IP, dan krijg je connectie en log je je in met de lokale gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan