bureaublad picotgram

Status
Niet open voor verdere reacties.

duifje1973

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Hallo,

ik heb per ongeluk het bureaublad pictogram verwijderd uit de snel starten balk. Ik kan nergens vinden hoe ik die weer terug kan plaatsen.
Gewoon slepen vanuit verkenner werkt niet zoals bij andere programma's.
Kan iemand mij hier bij helpen?

bvd duifje1973

Ik krijg het niet voor elkaar op de manier zoals op de site van Microsoft staat. Deze oplossing geldt voor alle versies behalve IE7 en ik heb dus IE7.
Ik kan op de site verder er ook niets over vinden.

Iemand een andere oplossing?

Maakt niet uit welke browser je hebt, al heb je Opera of Firefox. Als je precies doet wat er staat lukt het echt. De enige reden dat dit geassocieerd wordt met IE is het feit dat de Quick Launch map bij de Application Data van IE staat.

Het pictogram Bureaublad weergeven is geen gewone snelkoppeling naar een programma. Als het pictogram wordt verwijderd, ligt de juiste procedure om het pictogram opnieuw te maken niet direct voor de hand. Als u het pictogram Bureaublad weergeven opnieuw wilt definiëren, gaat u als volgt te werk: 1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ notepad en klik op OK.
2. Typ in Kladblok de volgende tekst op aparte regels:
[Shell] Command=2 IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar] Command=ToggleDesktop
3. Klik op Bestand, klik op Opslaan als en sla het bestand op het bureaublad op met de naam Bureaublad weergeven.scf.

Opmerking: Het is mogelijk dat bij het opslaan in Kladblok automatisch de extensie .TXT aan de bestandsnaam wordt toegevoegd. Verwijder de extensie als deze aanwezig is. De bestandsnaam moet Bureaublad weergeven.scf zijn.
Het bestand moet nu naar de juiste map in het gebruikersprofiel worden verplaatst zodat het op de werkbalk Snelstarten wordt weergegeven. U kunt dit op een van de volgende manieren doen.

1. Sleep het pictogram Bureaublad weergeven.scf naar de werkbalk Snelstarten of naar een andere locatie.
2. Klik op Hierheen verplaatsen.

Nog even een aanvulling daarop, let erop dat je bij Kladblok > Opslaan als kiest voor "alle bestandstypen", zodat de .txt extensie niet wordt toegevoegd.

Succes

Laatst bewerkt:
Heb nog even verder gezocht op internet. Daar kwam ik een tip tegen; Door de combinatie windowstoets en D krijg je het bureaublad ook weer tevoorschijn.

Ik gebruik dit wel, is ook wel een gemakkelijke oplossing.

In elk geval bedankt voor de moeite.

Zie mijn zojuist geplaatste bericht :).
CTRL+D is inderdaad dezelfde functie.

he bedankt!!

ik was iets te snel met dit berichtje plaatsen, had hem al getikt, maar ben even weggeweest ondertussen.

Klasse, bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan