bureaublad pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
286
Bij het opstarten vanmorgen van mijn desktop PC opstartte waren bijna al mijn bureaublad pictogrammen weg, maar in de Verkenner staan ze nog wel in desktop. Hoe krijg ik ze weer spontaan terug op het bureaublad? Ik heb er niks aan dat ze wel in de verkenner staan, maar niet op het bureaublad
 
Klik met rechts op je bureaublad.
Kies Beeld > Pictogrammen tonen.
 

Bijlagen

  • bb.png
    bb.png
    42,9 KB · Weergaven: 17
Heb je toevallig 2 beeldschermen en staat er eentje uit?
 
Tablet Mode?

Voer een schijfcontrole uit > chkdsk /f

Gebruik een > Herstelpunt
 
Tablet modus nagekeken.

* Systeembestanden repareren
Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.
Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Heb je geen recente volledige systeemkopie? DesktopOK is software om een dergelijke opstelling op te slaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de indruk dat niemand helemaal mijn probleem snapt, dus heb ik ff een screenshot gemaakt.

Untitled.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de indruk dat je niets leest, in die link staat tig opties.

Daar ben ik ook mee aan de slag geweest, maar de sfc /scannow werkt niet en de rest heb ik ook zoveel mogelijk gevolgd, maar ik gebruik win 7, omdat ik die al jaren tot grote tevredenheid
gebruik en dit is de eerste keer dat ik er echt een probleem mee heb. Win 10 staat op mijn laptop, maar die bevalt me voor geen meter. Daarom heb ik dus die screenshot gemaakt.
 
Wat werkt er niet aan sfc /scannow ?
Dat werkt overal.
 
Buiten het feit dat het niet verstandig is om bij windows 7 te blijven uit veiligheidsoverwegingen daargelaten, Uw keus.
Open verkenner eens en kijk eens onder de knop beeld>opties>weergaven, en dan mappen herstellen.
Hiermee breng je alles terug naar standaardwaarden. Komen je icoontjes nu wel terug?
 
Volgens mij krijg je bij Windows 7 niet langer updates en ben je steeds vatbaarder voor nieuw ontdekte hackmethodes, malware en andere cyberaanvallen. Heb zelf ook jaren W7 gebruikt en nu W10 maar weet nu niet meer beter. W10 is prima.
 
Windows 7 wordt niet meer ondersteund.
Ook klanten die ervoor betaalden krijgen sinds 10 januari 2023 geen beveiligings updates meer.
 
Inmiddels heb ik nog van alles uitgeprobeerd, o.a. system restore, welke 2 x zonder succes. Uiteindelijk nog een derde system restore gedaan, waarbij ik terug zetting heb gedaan naar 3 augustus jl. en dit was uiteindelijk DE oplossing. Alles wat in de Verkenner/Bureaublad staat staan nu ook op het bureaublad.

Untitled 2.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan