Bureaublad problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxalkemade

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
9
Hallo,

Ik heb sinds kort problemen met mijn bureaublad. Ik heb namelijk onder elk pictogram nu een blauw vlak om de tekst heen, net alsof ik ze allemaal geselecteerd heb. Maar dit is volgens mij niet het echte probleem, als ik namelijk een screenshot maak dan zie ik dat mijn scherm voor de helft blauw is en de andere helft mijn normale achtergrond. Ik heb 2 schermen en zie bij het maken van een screenshot alleen in het midden (dus bij allebei de helft) mijn normale achtergrond, dus zowel de linker helft als rechterhelft is blauw. Ik denk dat het probleem te maken heeft met de remotepc app voor de Ipad. Die had ik namelijk laatst geinstalleerd en die zorgde ervoor dat elke keer als ik via mijn ipad op de pc inlogde mijn bureaublad blauw werd. Maar ik heb inmiddels die app van zowel mijn ipad als pc gegooid maar heb nu dus dit blijvende probleem.

Nog iets raars is dat wanneer ik een venster heen en weer beweeg op mijn bureaublad ik de achtergrond te voorschijn zie komen zoals in mijn screenshots. Ik heb al geprobeerd de nieuwste videokaart driver te downloaden, en mijn direct x geupdate. Ook heb ik mijn 2e beeldscherm tijdelijk uitgezet. Maar niks mag baten. Hieronder heb ik een screenshot van mijn bureaublad toegevoegd.

screenshot bureaublad.jpg

Als laatste kwam opeens nog een probleem boven drijven. Wanneer ik Word of Excel opstart, zie ik opeens de klassieke modus dus met allemaal oude pictogrammen terwijl ik hier zelf niks aan veranderd heb. Ik denk dan ook dan de problemen met elkaar te maken hebben.

Screenshot Word.jpg

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mijn problemen heeft.

Groeten,

Max
 
Hoi! Probeer dit eens:

  1. [Windowstoets+R]
  2. typ: sysdm.cpl
  3. tabblad Geavanceerd
  4. Klik onder Prestaties op Instellingen
  5. tabblad Visuele effecten
  6. Vink Vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad aan


Tweede instelling:

  1. Klik op Start -> Configuratiescherm -> Toegankelijkheidsopties
  2. tabblad Weergave
  3. Vink Hoog contrast gebruiken uit


Derde instelling::
  1. Rechtsklik Bureaublad
  2. Eigenschappen
  3. tabblad Bureaublad
  4. Klik op Bureaublad aanpassen
  5. tabblad Website
  6. Deselecteer hier : Mijn huidige introductiepagina


Nu zou na al deze instellingen de achtergrond v/d letters transparant moeten zijn, eventueel na opnieuw opstarten.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie.

Die eerste optie had ik al een keer geprobeerd na wat research op het internet.

Die andere 2 heb ik net ook gedaan, alleen bij optie 1 stond die Vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad al aan.

Bij optie 2 stond Hoog contrast gebruiken al uit.

En bij optie 3 stond Mijn huidige introductiepagina ook al uit.

Ik heb het nog een keer aan en uit geklikt allemaal maar het probleem verdwijnt niet.

Zijn er misschien nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt.
 
Oh is het lang gelden dat je iets hebt gedownload of hebt geinstalleerd. Probeer en overweeg systeemherstel nog eens.
Wellicht kun je zo alles nog herstellen.

klik
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb mijn pc inmiddels opnieuw opgestart, maar geen resultaat. Ik zal nu eens kijken naar systeemherstel.
 
Heel erg bedankt allemaal. Mijn probleem is inmiddels verholpen door een systeemherstel.
 
Dat is goed nieuws. Bedankt voor de terugkoppeling en graag gedaan. Zet je a.u.b. de vraag als opgelost, zodat anderen hier ook wat van opsteken. Bij je 1e bericht kun je dat doen.:thumb: Groet.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan