Bureaublad uitbreiden naar externe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

piettepiet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
3
Hallo Forum,

Ik heb een laptop waar ik op werk en waarmee ik verschillende locaties bezoek.

Op die locaties heb ik een beamer staan waar ik presentaties op doe en bv film op kijk.

Nou wil ik graag die op een pc aansluiten dat dat vast werkt en met mijn laptop mijn bureaublad uitbreiden naar die pc (zo hoef ik geen kabels meer aan te sluiten op mijn laptop)

Op die manier zouden dan ook andere personen met een laptop hun bureaublad op die pc en dus beamer kunnen weergeven.

Is dit mogelijk binnen Windows? of zijn hier aparte programma's voor?

Alvast bedankt!
 
USB of CD

Ik zou de presentaties meenemen op een USB stick of op een CD branden. Je klikt dan via de verkenner op het bestand en de presentatie loopt.
Je geeft niet aan of de presentaties extern of intern zijn. Als je intern werkt zou ik het zoeken in het opslaan op het bedrijfsnetwerk.
 
Ik zou de presentaties meenemen op een USB stick of op een CD branden. Je klikt dan via de verkenner op het bestand en de presentatie loopt.
Je geeft niet aan of de presentaties extern of intern zijn. Als je intern werkt zou ik het zoeken in het opslaan op het bedrijfsnetwerk.

Dat was niet mijn vraag... Mijn vraag was, hoe kan ik mijn bureaublad van mijn laptop weergeven op een externe pc.

Gewoon via Windows of via software? Ik wil geen pc overnemen ofzo, gewoon mijn 2e bureaublad weergeven op een andere pc.... Kan dit?

Groeten!
 
Lijkt onmogelijk

De icoontjes op je bureaublad verwijzen naar (geïnstalleerde) software op je PC. (Sta er maar eens met je muis bovenop.) Verhuis je die icoontjes naar een andere PC dan kan windows die programma's niet meer vinden en wordt je icoontje een windowtje. Je kunt dus niet vanaf een andere PC software in de vorm van icoontjes weergeven laat staan uitvoeren. Dan zou je voor een hele club mensen 1 versie hoeven kopen die je op meerdere PCs kunt uitvoeren. Dat zal niet gaan.
Je zult dus op je externe PC de software nog een keer moeten installeren en daar je bureaublad moeten inrichten.
 
De icoontjes op je bureaublad verwijzen naar (geïnstalleerde) software op je PC. (Sta er maar eens met je muis bovenop.) Verhuis je die icoontjes naar een andere PC dan kan windows die programma's niet meer vinden en wordt je icoontje een windowtje. Je kunt dus niet vanaf een andere PC software in de vorm van icoontjes weergeven laat staan uitvoeren. Dan zou je voor een hele club mensen 1 versie hoeven kopen die je op meerdere PCs kunt uitvoeren. Dat zal niet gaan.
Je zult dus op je externe PC de software nog een keer moeten installeren en daar je bureaublad moeten inrichten.

Het gaat niet om het delen van software of iets dergelijks... Ik denk niet dat je me begijpt.. Ik wil helemaal geen software op een andere pc weergeven ofzo.

Ik wil gewoon een filmpje of bijvoorbeeld een presentatie starten op mijn laptop en dan via het net werk weergeven of streamen of hoe het ook maar mag heten naar een andere pc in het netwerk...

Oftewel een andere pc moet weergeven wat er op het scherm van mijn laptop gebeurt. Is dat mogelijk?

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan