Bureaublad Uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

YostiMan

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Ik heb even een vraagje over het uitbreiden van mijn bureaublad met een tweede monitor. We hebben een tweede monitor aangesloten op onze pc, omdat we werken met klanten en het de bedoeling is dat het bureaublad uitgebreid wordt met het tweede scherm en de klanten dus niet zien wat ik op de eerste monitor van de pc doe.

Volgens mij heb ik alles gedaan wat ik zou moeten doen: ik heb een extra videokaart geïnstalleerd en daar het tweede beeldscherm op aangesloten met een digitale (witte) kabel. Het scherm werkt ook gewoon en ik zie alles op dat scherm wat ik ook op de monitor zie. Echter, als bij instellingen kijk, zie ik niet dat er een tweede beeldscherm is. Ik lees overal dat ik bij de beeldscherminstellingen een "1" en een "2" zou moeten zien en dat ik dan op die 2 moet drukken om het tweede beeldscherm te selecteren en daar het bureaublad uit te breiden. Dat tweede beeldscherm wordt daar dus alleen niet weergegeven!

Ik heb eigenlijk geen idee meer wat ik precies moet doen om het voor elkaar te krijgen. De driver is geupdate, dus daar kan het ook niet aan liggen. Even een lijst specificaties die mogelijk nodig zijn voor het beantwoorden van deze vraag:

------------------------------------------------
HP Compaq dx2300 microtower
DX2300 Base Unit MT

Windows XP Professional
------------------------------------------------

Accelerator in use: Intel (R) 946GZ Express Chipset Family

Video BIOS: 1377

Current Graphics Mode: 1024 x 768 true color (60hz)
-----------------------------------------------
Het tweede digitale scherm is een: Eizo FlexScan L365

38cm (15 inch) class color LCD Monitor (serienummer ENC1635)
-----------------------------------------------

Misschien dat ik wat instellingen moet wijzigen in de BIOS maar ik kan zo niet vinden welke. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Echter, als bij instellingen kijk, zie ik niet dat er een tweede beeldscherm is. Ik lees overal dat ik bij de beeldscherminstellingen een "1" en een "2" zou moeten zien en dat ik dan op die 2 moet drukken om het tweede beeldscherm te selecteren en daar het bureaublad uit te breiden. Dat tweede beeldscherm wordt daar dus alleen niet weergegeven

Wat hierboven staat werkt perfect als je met 1 videokaart 2 monitoren aanstuurt. Ik denk dat het met 2 videokaarten niet meer zo werkt. Dan zal je per monitor zaken in moeten instellen. Ik heb geen ervaring met 2 videokaarten dus helaas ook geen afdoende antwoord. Iemand anders?

Ron

Ik ben er helaas nog altijd niet uit :(

Waar ik wel achter ben, is dat de nieuwe videokaart waarschijnlijk zwaarder is dan de ingebouwde kaart en hem daardoor overneemt als het ware. Maar ik weet nog steeds niet wat ik nu moet doen om dit op te lossen. Een lichtere videokaart erin zetten? Of zijn er ook videokaarten die beide schermen zouden kunnen ondersteunen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan