Bureaublad veel te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaboNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
Goedemorgen,

Velen zullen waarschijnlijk bij het zien van de topic titel denken daar is weer zo een noob die niet snapt dat hij heel simpel zijn schermresolutie moet aanpassen als zijn bureaublad te groot is, echter is het probleem ingewikkelder dan dat.

Het venster waarin je de resolutie kan aanpassen opent namelijk buiten het scherm, ook als ik een venster gemaximaliseerd laat openen zie ik het nog niet.

Ik zal proberen te omschrijven hoe dit probleem is ontstaan: Ik heb een pc met 2 grafische kaarten, 1 onboard en 1 in de pci express slot, tot voor kort gebruikte ik de onboard videokaart niet, echter nu heb ik mijn lcd tv aangesloten via de onboard hdmi en had ik de onboard video kaart nodig, windows zag deze echter alleen als ik in de bios instelde dat "init display first" op onboard stond, tot zover geen probleem. Mijn lcd tv vervolgens als primaire monitor ingesteld omdat ik die op dat moment alleen hoefde te hebben. Vanochtend echter dit weer terug proberen te zetten en toen ontstond het probleem, op 1 of andere manier staat mijn resolutie nu op 1900x1080 waardoor ik maar een klein deel van mijn bureaublad zie.
En op mijn lcd tv niks meer (niet zo raar want dat wilde ik ook).

Ik kan hier dus wel snelkoppelingen opzetten maar bijvoorbeeld een snelkoppeling naar het configuratiescherm schiet ook niet op omdat ik deze nog steeds niet zie (ook niet gemaximaliseerd).

Windows in veilige modus opstarten lukt ook niet omdat vanwege de bios instellingen die de onboard grafische kaart als eerste opstart en dit niet verschijnt op mijn lcd tv. (omdat de hdmi pas later ingeschakeld wordt)

Nu snap ik dat ik mijn monitor op mijn onboard videokaart kan aansluiten en zo de resolutie verlagen, echter is mijn monitor nu via dvi aangesloten en kan mijn onboard grafische kaart alleen vga aan. Ik hoop dus dat iemand mij de aanschaf van een dvi-vga koppeling kan besparen en een andere oplossing weet.

Alvast hartelijk bedankt voor het lezen van deze uitgebreide vraag.

Laatst bewerkt:
Eey,

Kun je niet proberen een anders beeldscherm er even op aan te sluiten (liefst met een lagere resolutie)
daar past je windows zich in princype op aan, en dan dan even je resolutie instellen zoals jij hem wilt. vervolgens laat je de PC aanstaan, en sluit je je andere beeldscherm weer aan. OF hij stelt zichzelf dan, OF hij neemt je andere instellingen over die jij zojuist dan hebt ingesteld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan