bureaublad vernieuwen in Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

asana

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Mijn pc draait op Windows vista home basic. Ik kan de achtergrond van mijn bureaublad niet vernieuwen. Niet door rechts klikken op mijn scherm, en de normale procedure te volgen. En niet door ergens op een foto in mijn afbeeldingen te klikken en hem te kopiëren naar Windows/web/walpaper… etc. Wat kan er aan de hand zijn? :(

mmm nou ik zeg meestal altijd als dat niet help systeem herstel of!!! maar dat plan vind je waarschijnlijk niks windows vista er op nieuw opzetten

als het goed is als je geen cd hebt kun jij bij opstarten waar ook veiligheids (f8) modus staat kiezen voor herstel dat helpt ook en dan back up dan weergeeft hij een schijf met een back up van je vista toen je hem net kreeg

Ok, maar ik ben maar een kluns hé. Hoe moet ik opstarten, en hoe en waar vind ik
F8? :rolleyes:

is het plaatje wat je probeert te laden op de lokale computer, of heb je bij de achtergrond een webadres ingevoerd (en moet hij dus verbinding hebben met het internet als hij het plaatje wil laden)
Anders ligt het misschien aan een ongangbaar formaat van de bureaubladachtergrond (al lijkt mij dit stug omdat microsoft de meeste ondersteund), wel kun je proberen het bijvoorbeeld naar JPEG of PNG te zetten, als het plaatje dat nog niet is.

Ok, maar ik ben maar een kluns hé. Hoe moet ik opstarten, en hoe en waar vind ik
F8? :rolleyes:

De F8 knopt vind je op je toetsenboord!:shocked:
De rest kwa opstarten is het zelfde alleen krijg je een schermpje met veiligheidmouds .....:thumb:

Welkom bij Helpmij.nl asana, ik verplaats de vraag naar de juiste sectie. Je hoeft niets te doen, de link in de e-mail heeft je er vanzelf heen gebracht:).

Tja, maar wat als mijn pc opstart in veilige modus? Het bureaublad zal toch niet zomaar vanzelf een andere achtergrond krijgen? :confused:

Volgens mij heb je geen achtergrond in veilige modus? Ik in ieder geval niet toen ik van de week in veilige modus opstartte.

En heb je al in veilige modus geprobeerd het bureaublad op de juiste wijze toe te voegen? Zoals je aangaf in je vraag?

Met systeemherstel, en een beetje geluk, heb ik het kunnen oplossen ;)
Maar er is wel het een en ander dat ik nog moet aanpassen. Bijvoorbeeld in Hotmail zit ik met, naar mijn mening veel te grote letters. Is dit op te lossen in lettertypen groter of kleiner maken?

In Windows Live Mail kun je op de Alt-toets drukken. Er komt bovenin dan een
menubalk, ga naar extra > opties en dan naar het tabblad "opstellen".
Hier kun je het lettertype en briefpapier instellen.

Log in op op Hotmail/Livemail dan kan je op opties klikken en daar
de kleur (thema) veranderen.

Tiens, in om het even welk tabblad vind ik 'opstellen' niet terug.

Probeer dit:

Open Configuratiescherm > Toegankelijkheid> De computer beter leesbaar maken.
Verzeker je er zelf van dat Achtergrond afbeeldingen verwijderen (indien beschikbaar) niet aangevinkt staat
Toepassen, Ok
Dit zou moeten helpen!

Als dat niet zo is, probeer dit:

Start>Uitvoeren>Regedit
Navigeer naar de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

Rechtsklik op Policies > Nieuw> Sleutel > noem het ActiveDesktop

Rechtsklik opnieuw > Nieuw > DWORD > noem het NoChangingWallPaper

De DWORD waarde 1 beperkt veranderingen in het bureaubladachtergrond.
Om veranderingen toe te staan, geef het waarde 0.
Herstart de computer
Succes.

Als ik HKEY_LOCAL_MACHINE etc. aanklik krijg ik niet de door jou aangehaalde gegevens. Enkel in de kolom ernaast ab Standaard REG_SZ (geen waarde ingesteld)

Er bestaat bij jou geen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies
pad in je register?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan