bureaublad verschijnt,maar kan niet beginnen werken op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sofke

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
ik weet eigenlijk niet goed waar ik m'n vraag bij moet plaatsen, ik ben niet echt een computerexpert ziet ge.. ik hoop dat ze wat juist staat..
mijn probleem is dat tegenwoordig als ik de computer opstart, gans m'n bureaublad mooi verschijnt, met alle icoontjes op, ook mijn muispijltje, maar het muziekje dat ge meestal hoort wanneer ge windows opstart, dat komt niet. en zolang dat niet komt, kan ik eigenlijk nix op de computer uitrichten. dus ik moet eerst enkele minuten wachten vooralleer dat muziekje komt, en dan pas kan ik beginnen werken. mijn computer heeft altijd direct gewerkt, dus ik zou nu eigenlijk niet weten wat die ineens krijgt en wat ik mis heb gedaan...

alvast van harte bedankt voor enige hulp!!

Spyware op je pc?
Je pc scannen met een virusscanner (die up to date is)...
Indien je er geen hebt, scan dan ff online op DEZE SITE
Als dit ok is, ff je pc scannen met Ad Aware 6 en dan alle spyware van je pc gooien...
Daarna je pc nog eens scannen met Hijackthis
HIER vindt je een tutorial over het laatste programma..., ofwel moet je ff vragen dat Pieter Arntz je ff helpt...
Post ook ff de log van Hijack hier in je topic...

Gaat het nu niet beter???

dankjewel!! ga het direct es uittesten!!!
maar euh, ff om te weten, wat moge spyware wel zijn? kan het iets te maken hebben met dat virus dat tegenwoordig rondhangt? want dat heb ik gehad, en heb ik er ook afgegooid, maar misschien dan niet op de goede manier ofz?

hoe wete ik trouwens wat spyware is en wat niet? of is dat direct te merken? (zoals ge ziet, ben een echte comp expert hé:-) )

Bedoel je met ad aware 6? Die mogen er normaal ALLEMAAL af...
Voor hijack, ff de log plaaten...

je hoeft je niet te excuseren...
Start hijack, druk op "scan" en daarna veranderd dezelfde "scan" knop in "save log" druk hierop en nu wordt er een tekstbestand gemaakt gnaamd "hijackthis.log" Deze kan je gewoon openen met je kladblok... Post dan de inhoud van dit tekstbestand in DEZE TOPIC van Pieter Arntz Ze zitten al aan 26 pagina's. Hij of anderen zullen dan zeggen wat je mag fixen...

In dit topic zie je tevens talloze voorbeelden gepost van zo een log...

En, hoeveel spyware had ad-aware gevonden?

'k ben er nog niet uit hoe ad aware werkt, dus daar ben ik nog aan bezig:-)

er staan meerdere zaken van ad aware 6 op, dewelke moet ik nemen?

Ad aware starten, rechtsonder op de "start" knop drukken, dan op dezelfde plaats op de "next" knop drukken. Als hij gedaan heeft met scannen zegt hij "X new objects". Dan onderlinks op "next", in de lijst ALLE vakjes aanvinken en dan "next" en dan "ok"...
Als het goed is staat er dan "status ok" in het groen...

Niet schrikken, die lijst kan al snel +100 en veel meer worden als het lang geleden is dat je gescand hebt...

zie foto in bijlage...
frusty.gif

Bijlagen

• aware.jpg
    aware.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
heel hard bedankt voor al je moeite, maar ik geraak er dus echt niet aan uit.. zal hier thuis es vragen dat ze niet gewoon met de pc naar de comp winkel willen gaan en dat ze het daar fixen. zal makkelijker zijn, sebiet misprul ik hier iets aan en is het helegans naar de botten.. maar enorm hard bedankt voor de hulp!!!!!!!!!!

Geplaatst door Tanja1968

@Ojan,

Die link die je gaf voor adaware is niet echt duidelijk voor een leek. Je moet goed zoeken wil je een download kunnen vinden. [/url]

Hij had em al hoor... maar ok...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan