bureaublad vol met pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
239
Ik was bezig met het programma Studio toen plotseling het bureaublad vol stond met pictogrammen.
Windows verkenner reageerde niet meer en moest opnieuw opgestart worden.
Een pictogram verwijderen duurde lang waarbij ook dan windows verkenner opnieuw opgestart moest worden.
De plaats van het verwijderde pictogram werd meteen weer opgevuld door een ander; kennelijk gaat het om nog meer pictogrammen.
Ik heb de file IconCache al verwijderd maar na opnieuw opstarten is het bureaublad weer helemaal gevuld.
Weet iemand een oplossing?
 
Wat voor pictogrammen? Wat deed je in Studio?
 
:confused: Hoi thenan

Het is absoluut onduidelijk wat jij daar gedaan hebt en op die manier hoe je omschreef ook is moeilijk een adequate antwoord op zoiets geven ..
Maar even toch en ongv. i.v.m. icons en IconChache kwestie een antwoord op jouw omschrijving te geven zal ongv. zoiets mogelijk kunnen bij jou probleem evt. helpen ..



Als je inderdaad IconCache verwijdert hebt ( :( hoop ik dat wel zo is ! ) dan moest je ook Prefetch map volledig/ of acuut en Temp map enz. leeg maken, PC HER-starten en en dan kijken of probleem weg is
maar dat moet je nu alles dus opnieuw ( wat hieronder omgeschreven is ) nadoen ...

Alle actieve activiteiten in systeem stoppen vervolgens goede schoonmaak maken, alle pictogrammen verwijderen ( wat je niet hebben wil ! ) dan pas IconCache verwijderen en als laatste PC her-starten ..

Voor schoonmaak gebruik maar CCleaner of ATFCleaner.. ** CCleaner neem ik aan je kent, toch ? ( gratis versie is voldoende ! ) ATFCleaner is ook gratis ..

P.S. Voordat je PC her-starten wil vergeet maar niet prullenbak legen ook ! !
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Makkelijkste oplossing (IMHO) is een systeemherstelpunt terug te zetten.
 
De stand van zaken is nu:
Alle suggesties uitgevoerd zonder resultaat.
Ook nog gescand met MBAM
Inmiddels wel alle overbodige pictogrammen kunnen verwijderen.
Bleken honderden files te zijn uit de map fotoviewer????
Na opnieuw opstarten had ik een zwart achtergrondscherm met pictogrammen.
Het was niet mogelijk om dit te veranderen met "Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen".
Ook was het filmprogramma grotendeels verdwenen.
Besloot hierna Windows 10 te downloaden en te installeren.
Installatie bleef hangen op 24%
Ook met de Media Creatie Tool lukte het niet.
Foutmelding: C1900101-20004. Mislukt in de fase SAF_OS met een fout tijdens de install_recovery environment bewerking
Uiteindelijk weer terug naar Win7 met zwart bureaublad.
 
Er zit sinds een half jaar een ssd van 120G in
Schijfcontrole en sfc /scannow geven geen afwijkingen
 
Het vastlopen van windows 10 upgrade was verholpen door de dvd-drive los te koppelen.
Installatie van win10 is geslaagd en de problemen zijn hierbij verleden tijd.
 
Het vastlopen van windows 10 upgrade was verholpen door de dvd-drive los te koppelen.
Vreemde oplossing, maar als het werkt is alles toegestaan. :p
Succes verder. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan