Bureaublad weergeven knop werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wsxcft

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Berichten
7
Hallo,

Ik gebruik Windows 7 en de knop "Bureaublad weergeven" rechtsonder in beeld werkt bij mij niet meer:confused:
549568Knipsel.PNG


Als ik mijn muis er op laat staan laat hij wel het bureaublad zien, maar als ik er op klik worden mijn vensters niet geminimaliseerd..

Kan iemand mij helpen?:eek:
 
Druk de Win-toets + de D-toets eens tegelijk in.(Win= windows-icoontje op toetsenbord). Werkt dat wel wel?
 
Met de volgende stappen maakt u de schade ongedaan :

Klik op de Start knop en kies "uitvoeren"
In het veldje "openen" tikt u "notepad" (zonder de aanhalingstekens) en daarna klikt u op ok
Kopieer de volgende regels in het nieuwe kladblok venster
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Klik dan op "bestand" in het menu van kladblok en kies "opslaan als"
Sla het bestand op als "bureaublad weergeven.scf" op uw bureaublad
Het nieuwe bestand op uw bureaublad krijgt automatisch het bekende pictogram
Al wat u nu nog moet doen is het pictogram naar de werkbalk "snel starten" slepen
 
Als ik dat doe krijg ik een snelstarten incoontje naast het startmenu net zoals in xp toch? Ik wil graag dat knopje van win7 rechtsonderin gebruiken..
 
Klopt, dat plaatst alleen het icoontje op de "XP-plek"

Ik denk dat er wat Windows modulen hersteld moeten worden.
Waar ik ook aan denk is mogelijk een virus. Doet u eens een volledige virus-controle met uw AV-software.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je Windows 7 gebruikt
Maak een nieuwe folder aan op je c:\ schijf met de naam "show desktop"
Open kladblok en plak onderstaande tekst:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
Sla het bestand op in de map die je hiervoor hebt aangemaakt. Het bestand moet heten "Show Desktop.scf" (inclusief de aanhalingstekens).
Klik met de rechtermuisknop op de taakbalk en kies Werkbalk en dan nieuwe Werkbalk. Selecteer de map die je hebt aangemaakt.
Nog een keer met je rechtermuisknop op de taakbalk en selecteer Taakbalk vergrendelen. Nu wordt hij dus ontgrendeld.
Nu zie je aan de rechterkant de streepjes. Klik hier op met je rechtermuisknop en kies Tekst en Titel.
Trek deze Werkbalk naar de linkerkant en je hebt de
"Bureaublad weergeven" weer vertrouwd aan de linkerkant staan.
 
Ik zou toch graag willen dat het orginele bureaubladknopje van windows 7 gewoon werkt. Ik kom er trouwens net ook achter dat ik niet het volume kan aanpassen met de muis. Als ik linkermuisknop klik op het volume-icoon doet hij niks, de rechtermuis werkt wel.

EDIT: Op mysterieuze wijze blijk alles vandaag ineens weer naar behoren te werken. Waar het nou aan lag weet ik niet maar het werkt in ieder geval weer:)
Toch bedankt voor jullie hulp!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan