bureaublad wordt vernieuwd na afsluiten explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Vaak als ik de Windows Explorer sluit wordt het bureaublad vernieuwd, dus alle ikonen gaan 'uit' en dan de een na de ander weer 'aan'.
Weet iemand de oplossing hiervoor?

Daar heb ik ook wel eens last van, zowel bij m'n vorige pc met Windows 98 se en ook nu met een andere pc met XP, kan aan het krappe geheugen liggen en een te trage videokaart, bij mij is dat ieder geval wel zo. Mogelijk heeft iemand een andere verklaring? (ik heb er mee leren leven, stoort me niet meer)

(ook de onderste taakbalk met snelkoppelingen flitst wel eens als het ware, dan komen ze snel van links naar rechts weer terug)

Laatst bewerkt:
aan een trage videokaart / weinig geheugen of een trage processor zal het wellicht niet hoofdzakelijk liggen?

Reden dat ik dit denk is het feit dat het mij ook regelmatig overkomt, terwijl dit in het verleden (de machine is van januari 2002) eigenlijk niet gebeurde. De specs van mijn speeltje zijn o.a. AMD XP 1900, Geforce4 ti4400 en 1024 DDR intern geheugen, dus DAAR zal 't niet aan liggen. :D

Ik heb de indruk dat de detonators van Nvidia debet zijn aan dit verschijnsel dan wel een van de vele updates van XP. Waarschijnlijk "trekt" een van beide aan het e.e.a. ???? ('t is maar een gokje hoor....)

Nog een mogelijkheid:
daarnaast heb ik ook Tweakui "losgelaten" op mijn buroblad zodat bij elke snelkoppeling die stomme kleine pijltjes weg zijn. Mogelijk is Tweakui de (directe) oorzaak........?

Ik twijfel zowel aan gering geheugen en aan snelheid videokaart, als aan TweakUI als boosdoener, want op een andere pc hier in huis zijn de pijltjes ook met TweakUI verwijderd (evenals op die van mij). Op deze pc heeft de bureaubladvernieuwing niet plaats.

Ja, Gezina, er mee leven, dat zal het beste zijn.

Lijkt dus volstrekt willekeurig, ik patch nooit, op de andere pc wel een Tweak-uitje qua pijltjes en op deze huidige pc niet en allebei hebben ze dat verschijnsel, wie het weet mag het zeggen maar ik lig er echt niet wakker van. :D

ik ook niet :D

maar aan de andere kant intrigeert het toch ook wel een klein beetje WAAROM het gebeurt.

misschien dan toch de Detonators (of heb je die ook niet "gepatched"?)

Geplaatst door gast0225
ik ook niet :D

maar aan de andere kant intrigeert het toch ook wel een klein beetje WAAROM het gebeurt.

misschien dan toch de Detonators (of heb je die ook niet "gepatched"?)

Behalve op een knie or any other place heb ik nog nooit gepatched qua pc....:o :D !

Zou best eens kunnen maar dit is wel voor Windows 98, heb je het ondanks dat uitgevoerd? Goed speurwerk overigens. :)

Ja, bij Windows 98 deed het zich immers ook voor.
Heb sindsdien (nog maar) eenmaal opgestart, tot nog toe heeft de vernieuwing zich niet voorgedaan...

Chips, dan staat dit topic in de verkeerde sectie qua XP...maar goed, jouw probleem is kennelijk opgelost en daar ging het om. :thumb:

Nee nee, ik hèb XP.

Heb nog steeds geen verversing van de ikonen gehad...

Laatst bewerkt:
Het begint er op te lijken dat die Windows98-patch het probleem oplost, ook dus in XP.
Heb sindsdien geen vernieuwing van de pictogrammen gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan