bureaublad xp verwezen naar ontoegankelijke locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

boyette

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Berichten
2
Ik heb op een draaiende xp met partition magic wat wijzigen aangebracht aan de partities.

dientengevolge zijn de logische stations gewijzigd.
C is C gebleven (hier stond windows op)
partitie E is F geworden.

Om de een of andere reden was het bureaublad in de admin-useraccount geconfigureerd op de E schijf.
Deze is nu F geworden.

Het bureaublad wordt wel ingeladen uiteindelijk.. maar als ik rechtermuisknop klik wordt eerst het cd-rom station aangesproken wat nu logisch station E heeft..
Daarnaast wil ik van deze foutmelding af..

Waar wordt dit geconfigureerd?
Ik heb overal gezocht en kan dit niet vinden..

c windows
d data
e dvd-rom
f dvd rw

ik heb al een heleboel foutmeldingen weggewerkt door het register te cleanen met ccleaner.
Daarnaast nog handmatig in msconfig wat instellingen gewijzigd en bij gevanceerde systeeminstellingen.

De schijfindeling moet nu blijven zoals hij is.

Ik wil graag weten waar het bureaublad wordt geconfigureerd.

Er moet een configuratiefile zijn waarin naar een locatie voor het bureaublad wordt verwezen..

normaal gesproken gaat de verwijzing naar iets van
*:\documents and settings\all users\bureaublad

De precieze foutmelding is

"E:\bureaublad verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is, de locatie kan een vaste schijf op deze computer of in het netwerk zijn.
Controleer of de schijf is geplaatst en probeer het daarna opnieuw als u ook dan niets kunt vinden is de informatie mogelijk verplaatst of verwijderd."

De foutmelding is correct. De data is ook verplaatst en heeft een ander station..
Maar waar configureer je dat..

Ik heb een vermoeden dat dit in het register gebeurt..
maar ik zou verwachten dat ccleaner hier melding van moet maken.. dus dat weet ik niet zeker..
 
Hallo boyette en welkom op Helpmij!

Dat staat normaal gesproken in de waarde Desktop onder de registersleutel "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders".

Als die sleutel niet bestaat, wijzig dan de waarde onder "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders".

Je kan de locatie van het bureaublad ook met het programma Tweak UI veranderen.
  • Download en installeer Tweak UI.
  • Start het programma op.
  • Ga naar My Computer > Special Folders.
  • Kies bij "Folder:" voor "Desktop"
  • Klik op de knop "Change Location".
  • Kies voor "Ja".
  • Selecteer het bureaublad op de F-schijf.
  • Klik op de knop "OK".
  • Klik achtereenvolgend op "Apply" en "OK".

Nog een andere mogelijkheid is de letter van de huidige F-schijf terug veranderen in E. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan