bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Youri

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Op mijn pc staan al heel wat programma's.
Dit heeft als gevolg dat alsik onder start op "alle programma's" klik, dan zie ik de derde kolom maar voor de helft.
Nu is mijn vraag(misschien een domme???):

kan je die kolommen minder breed maken zodat ik alles zie?

Of bestaat er hier een andere oplossing voor?
Want ik veronderstel dat ik toch niet de enige ben die reeds tientallen programma's staan heeft.

Graag een beetje hulp !

Youri

Je kunt de kolommen verkleinen door op zoek te gaan naar de programma namen die de groote veroorzaken en die te hernoemen naar een kleinere naam

Een ander idee is om mappen aan te maken in je start menu, waarin je eensoortige programma's groepeert. Net als met bestanden in je verkenner. Dus een map Games, Utilities, Muziek etc.

Ik weet niet welke windows versie je hebt, dus ik kan je niet zeggen hoe je die mappen aanmaakt. Maar zoek maar eens even op Menu Start in Deze Computer en maak op de normale manier mappen aan. Daarna cut en paste en je hebt extra ruimte.

en je taakbalk indelen in verschillende groepen zorgt ervoor dat je taakbalk niet zo lang wordt, en dus meer overzichtelijker...
dit kan je doen via start>instellingen>taakbalk&menu start,
tabblat programma's in het menu start>geavanceerd.

deze groepen kan je bv indelen met games, stuff, overige snelkoppelingen, weet ik veel wat te doen.

de mappen die je nooit gebruikt kan je bijvoorbeeld ergens in programfiles ofzo plaatsen (als ze er al niet staan) of gewoon netjes in de prullenbak gooien
:p

zo houdt je je startbalk netjes en overzichtelijk.

En in XP kun je "door programma's bladeren". Dan heb je één kolom waarin je kunt scrollen.

opgelost

Bedankt aan de mensen die zo vlug gereageerd hebben !
Ik ben dus via het startmenu naar de map "programma's" gegaan en daar kon ik inderdaad door nieuwe mappen te maken, de bij elkaar horende programma's in die nieuwe mappen steken.
Nu zie ik, als ik op start en op alle programma's klik, dat er nu maar 2 kolommen meer staan.
Eigenlijk is alles zo veel overzichtelijker.

Nog een BEDANKT !!!:thumb:

Goed zo. En nu is het dus de bedoeling dat je onderin het scherm op "Vraag is Opgelost" klikt. Dat is wel zo netjes voor andere mensen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan