Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk meyer

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
Berichten
338
Als ik het spel Generals(online) afsluit dan keert mijn bureaublad niet goed terug ,pas als ik op afsluit klik maar dan annuleren kies komt het terug of als ik met mijn cursor over het blad ga net als een soort gummetjekomt ie terug.
Heb een Nvidea Gef fx 5700 128 mb kaart ,512 mb,
AMD Athlon 2700+ ,dus dat zit wel snor dacht ik zo.
Wie weet raad?
Henk
 
zomaar wat mogelijke oorzaken :

- te klein wisselbestand,
- de Nvidiainstellingen heb je ooit gewijzigd, maar zodanig dat die nu problemen opleveren bij sommige games,
- al voorzien van wat nieuwere Detonator ?
- vernieuwingsfrequentie monitor al eens veranderd ?
 
Simpelweg gezegd komt het erop neer :

een wisselbestand (swapfile) is een bestand op de hdd van je pc, dat permanent door Windows wordt gebruikt om informatie te verwerken, met name als het werkgeheugen (RAM) volop in gebruik is en Windows "honger" heeft naar meer ruimte om door te kunnen werken.

Aanbevolen is om dit bestand in te stellen op 1,5 keer de hoeveelheid aanwezig fysiek geheugen.

Dit betekent dat het (optimaal ingestelde) geheugen in jouw pc bestaat uit het RAM 512 MB + 768 MB d.m.v. het wisselbestand = totaal geheugen : 1280 MB.

Een nadeel van vaste schijf geheugen is de traagheid ervan.

Je kunt het vinden onder deze computer, configuratiescherm etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je XP hebt?

Start - configuratiescherm - Prestaties en Onderhoud - daar zie je (niet in klassieke weergave) staan: "Visuele effecten aanpassen". Klik hierop, ga naar tablad Geavanceerd en klik onderaan op Wijzigen

Hier kun je het aanpassen.
 
OK, het was ook slechts 1 van de mogelijke oorzaken, persoonlijk zou ik voor softwarematige aanpassing van de Nvidia software gaan...... (als mogelijk belangrijkste oorzaak)

Heb jij in het verleden hier en daar mogelijk wat vinkjes gezet (of juist weggehaald....???) binnen de diverse schermen van de Nvidia software (Of heb je "schuifjes" hoger of juist lager gezet om eens wat te experimenteren?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan