Bureaublad.

• Onderwerp starter Onderwerp starter lupot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
In mijn werkbalk snel starten werkt het icoontje bureaublad weergeven niet meer. Hoe kan ik dit terug herstellen?

Verwijder het huidige icoontje.

Kopiëer onderstaande tekst en plak hem in Kladblok.

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3

[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Sla het bestand vervolgens op in C:\Windows\System32 als Bureaublad weergeven.scf
Klik dan je met je rechter muisknop op het bestand en klik op Kopiëren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken).
Tenslotte sleep je de snelkoppeling naar je snelstartbalk.

Guus.

Zorg ervoor dat verborgen mappen en bestanden weergeven staat aangevinkt:

Open Windows Verkenner.

Extra/Mapopties/ tabblad Weergave. Zet een vinkje bij 'verborgen bestanden en mappen weergeven'.

Open kladblok, kopieer en plak de volgende tekst:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,14
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Kies in kladblok voor Bestand/Opslaan als. Navigeer met het pijltje bij 'Opslaan in:' naar:
C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch.
Typ bij bestandsnaam: Bureaublad weergeven.scf. Kies bij 'Opslaan als type:' voor 'alle bestanden'. Klik op 'Opslaan'. Als het goed is staat er nu een nieuw icoontje 'Bureaublad weergeven' in je taakbalk.

:)

Heb voor de eerste oplossing gekozen en het is me gelukt. ;)

Thx

Geplaatst door ikself
Beter in de ruimte dan in de krapte......:)
Zo is dat. :)
Verschil is volgens mij dat jouw oplossing voor één gebruiker geldt (C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam), terwijl de mijne voor alle gebruikers effect zal hebben (C:\Windows\System32 ).

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Zo is dat. :)
Verschil is volgens mij dat jouw oplossing voor één gebruiker geldt (C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam), terwijl de mijne voor alle gebruikers effect zal hebben (C:\Windows\System32 ).

Guus.
Klopt! Én dat er verschil is in het iconfile dat wordt gekozen. Nu is dat maar bijzaak, hoofdzaak is dat de scf weer terug van weggeweest is.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan