Bureaubladachtergrond centreren - lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Partyrocker

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Hallo,

Ik heb al een beetje rondgezocht op dit forum, maar kon mijn vraag nergens vinden.
De resolutie van m'n laptopscherm staat op 1440 x 900 pixels.
Nu heb ik een foto van 400 x 268 ingesteld als achtergrond, en hij staat op centreren, maar hij is gewoon helemaal uitgerekt ter grootte van m'n hele beeldscherm.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? :confused:

kan je je configuratiescherm eens tonen met de instellingen die je hebt ingesteld voor je bureaubladachtergrond? (sreenshotje... )

kan je je configuratiescherm eens tonen met de instellingen die je hebt ingesteld voor je bureaubladachtergrond? (sreenshotje... )

achtergronddz7.jpg

ja, het is in ieder gaval goed ingesteld...

heb je het ook al eens geprobeerd met een andere kleine foto?

Ja heb ik ook al geprobeerd, dan doet ie precies hetzelfde, hij rekt hem helemaal uit..
Voor mijn gevoel helpt echt niks!

En als ik het linkerdingetje aankruis zeg maar, blijft ie dus uitgerekt. Als ik daarna weer de rechter kies, verandert er dus niks.

Ja heb ik ook al geprobeerd, dan doet ie precies hetzelfde, hij rekt hem helemaal uit..
Voor mijn gevoel helpt echt niks!

volgens mij is je afbeelding gewoon te klein om goed gecentreerd te kunnen worden
probeer eens een afbeelding met een grotere resolutie en kijk eens of dat werkt

Heb verschillende resoluties geprobeerd, maar hij rekt elke afbeelding uit.
Ook een afbeelding van 700 x 525 die ik een paar maanden geleden als achtergrond had - gecentreerd - en deze was toen wel gewoon gecentreerd.

Ik heb trouwens even geprobeerd of de middelste optie nog wel werkte, maar ook deze werkt niet meer. Hoe ik 'm ook instel, met welke resolutie foto dan ook, hij blijft uitgerekt.

dus met een andere afbeelding die wel wat groter was werd deze wel mooi perfect gecentreerd en helemaal niet uitgerokken?

je zou misschien de laatste versie driver van je grafische kaart kunnen installeren :thumb:
Ik denk niet dat het zoveel gaat verschillen maar het valt te proberen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan