Bureaubladachtergrond

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik heb een bureaubladachtergrond (sneeuw 007) die als bestand onvindbaar is. Ik denk dat ie anders heet. Als je een jpg'tje hebt die je "gebruikt als bureaublad achtergrond", wordt ie ergens opgeslagen op de c-schijf. Weet iemand in welke directory?

Kijk eens rond in C:\WINDOWS\Web, misschien dat je daar wat vind.

Noop

Daar had ik al gekeken, daar staan de standaard achtergronden van windows, helaas, toch moet ie ergens zijn, hij staat op m'n bureaublad.

Bij mij als ik een nieuwe achtergrond wil gaan instellen, kom ik in de directory waar de laatst gekozen afbeelding staat.
Misschien ook bij jou?

Ja bij mij ook, da's normaal idd. Maar de foto die toendertijd is gekozen bestaat niet meer als bestand. Kies maar een foto als bureaublad achtegrond en verwijder m daarda. Toch blijft ie op je bureaublad staan, dus windows maakt op een of andere manier een kopie, die zoek ik dus, maar dat bestand is ook gerenamed, dus met de zoekfunctie werkt het niet.

Ik denk eigenlijk dat hij die achtergrond in het geheugen bewaard, want na opnieuw opstarten is hij bij mij meteen verdwenen.:confused:

Misschien eens zoeken op BMP bestanden in je c-directory? Hopende dat het er niet veel zijn. Zo heb ik dat toch al eens opgelost.

Gezocht op bmp en jpg, helemaal noppes dus, schiet mij maar lek

Kijk eens in uw registry (via start - uitvoeren - regedit).
Ga naar: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

Kijk eens de waarden na van ConvertedWallpaper, Wallpaper en OriginalWallpaper.

Bij mij gaat hij dus een bmp aanmaken en deze staat onder:
C:\Documents and Settings\<<GEBRUIKER>>\Local Settings\Application Data\Microsoft\

Hopelijk weet je daar voldoende mee !!

Thanx. Gevonden op:
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp
Da's een hidden directory, dus kun je zoeken totdat je een ons weegt natuurlijk.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan