Bureaubladpictogrammen automatisch rangschikken uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Berichten
71
Hallo,

Sinds ik een nieuwe laptop heb van mijn werk met windows 11 en office365 heb ik een vervelende bijkomstigheid.

Op mijn bureaublad staan veel pictogrammen, en ik gebruik ook nog 2 schermen via een dockingstation.

Op het scherm dat dominant is, staan de meeste pictogrammen, en die kan ik netjes rangschikken dmv bv "sorteren op", "naam". Dan staan ze in 1 keer allemaal netjes vanaf linksboven gerangschikt.

Eigenlijk zoals ik dat altijd al deed, maar dat gebeurde dan op momenten dat ik dat wou.

Heb ik nu bijvoorbeeld een mapje op het bureaublad staan, ergens rechtsonder of op het andere scherm, en ik wijzig de naam van dat mapje, en ik druk op enter, dan vliegt dat mapje als een gek naar al die netjes gerangschikte mapjes toe, en gaat er ergens tussen staan. Voor zover ik weet gebeurde dat in het verleden niet. Ik ben op zoek naar een manier om dat uit te zetten, maar ik vrees dat die optie er niet is.

Als ik op het bureaublad op mijn rechtermuisknop klik, en dan op beeld, dan staat daar 'pictogrammen automatisch schikken', ik dacht eerst dat dat 'm was, maar die staat bij mij niet aan, anders was ik er al uit.

Misschien weet iemand nog een ander optie.

Alvast bedankt,

Tino
 
Bedankt,

Ik heb ook de comments in dat stukje gelezen, en ben het wel eens met iemand die roept dat het waardeloos is dat je vervolgens weer van een andere partij een tool moet installeren voor iets wat eigenlijk altijd goed ging.

Microsoft gooit het er maar in, zonder opties om te kiezen of je het aan of uit kan zetten. Ik had al zo'n idee dat het er niet zou zijn, ik heb het gisteren nog een keer geprobeerd, om het te laten zien aan een collega, en wat denk je wat? Dan blijft het icoontje gewoon staan????? Het is dus niet alleen een lastige bijkomstigheid, maar het gebeurt de ene keer wel en de andere keer niet?? :confused:

Nu maar wachten op een update van microsoft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan