• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Burgerlijk, Kerkelijk huwelijk datumverschillen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Bd, Bm, Bj = dag/maand/jaar Burgerlijk Huwelijk
Kd, Km, Kj = dag/maand/jaar Kerkelijk Huwelijk
Het datumverschil met 'vandaag' moet worden aangegeven in kolom S = BJ en W = KJ
Echter indien de persoon overleden is dus Od, Om, Oj = Lo (leeftijd overlijden) bezet zijn dan moet BJ en KJ de eindstand tonen. Zie voorbeeld
Dus in de formule moet 'Als' verwerkt worden. Zelf is mij dat te ingewikkeld. Ik heb het geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Bekijk bijlage TEST Huwelijksdata.xlsx

Wat bedoel je met eindstand?
Is dat de leeftijd bij overlijden?

Wat bedoel je met eindstand?
Is dat de leeftijd bij overlijden?

Kijk als je vandaag 40 jaar getrouwd bent en je sterft over een maand dan stopt de telling immers je bent dan volgend jaar niet 41 jaar getrouwd.

Er moet ergens een foutje zitten. Kijk naar Gerda Veen. Als Burg Huw is 11 11 1975 dan moet de teller op 40 staan. Maar Gerda's Kerkelijk Huwelijk is 23 02 1967 en dan moet daar staan 49. Helaas staan daar gelijke getallen BH en KH. Ik kan de fout niet vinden.

Gebruik even formule evalueren. Dan zal je de fout wel vinden.

Hint (fout zit in het laatste gedeelte)

In K7:

PHP:
=TEXT(TODAY()-DATE(J7;I7;H7);"j")

in W7

PHP:
=TEXT(IF(L7="";TODAY();L7)-DATE(V7;U7;T7);"j")

Laatst bewerkt:
@plongske
Ik heb het gevonden. Hoop dat alles nu goed werkt en de getallen bij overlijden blijven staan.
snb, ik zal het bewaren voor als ik het nodig heb of kan gebruiken.
Beiden bedankt.

Hoed zo want dit is toch de bedoeling dat je zelf ook wat bij leert:thumb:
De formule van het kerkelijk huwelijk keek nog naar de datum van het burgerlijk huwelijk.(dit had te maken met de $ tekens in de formule) die bij het kopiëren naar de verkeerde cellen verwezen.
De formule zou deze moeten zijn om te kopiëren van S2 naar W2
Code:
=ALS(R2=0;"";ALS($N2>0;DATUMVERSCHIL(DATUM(R2;Q2;P2);DATUM($N2;$M2;$L2);"y");DATUMVERSCHIL(DATUM(R2;Q2;P2);VANDAAG();"y")))
Ik ben er vrij gerust in dat de getallen blijven staan in geval van overlijden, daar zorgt de 2é als formule voor.
Als er een jaar van overlijden is ingevuld dan maak je een datumverschil van datum van overlijden met datum van huwelijk (de huwelijks datums waren reeds relatief ingesteld en datum van overlijden was absoluut ingesteld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan