Buroblad in de war

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Burlwood. Even met mijn kennis in de States gevraagd of hij alles goed had doorgemaild. Het is inderdaad ren. Vreemd dat het niet herkend wordt. Werk je op XP PRO? SP1/SP2?

Maar hij heeft een link gestuurd met een script wat uitgevoerd kan worden om de Cryptographic Service te corrigeren. Natuurlijk weet ik niet of dit de oplossing is.

Ik hoor het wel.

Maximillion

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/xp_cryptofix.vbs

Zo, Maximillion, ik heb het niet zo op 'wilde' scriptjes, maar Maximillion is niet de eerste de beste, dus toch gedownload en uitgevoerd.
Er gebeurden geen gekke dingen...
Na een reboot weer naar winupdate.
Resultaat: geen verandering, nog steeds dezelfde foutmelding.

Eens in de verkenner gekeken, maar onder c:\windows\system32 komt geen submap 'oldcatroot2' voor... Was dat wel de bedoeling geweest?
:confused:
- Morgen maar weer verder zien?

O ja, als antwoord op je vraag: ik werk met Win XP Home SP2.
Het niet meer kunnen updaten kwam begin juni 'zomaar', niet na een riskante of god-zegene-de-greep-actie. Toevallig of niet , maar van een kennis hoorde ik dat in de nieuwsgroepen het aantal klachten over niet meer kunnen updaten vanaf ongeveer begin juni aanzienlijk is toegenomen.

Laatst bewerkt:
Ja, morgen (eigenlijk vandaag) maar weer proberen. Eerst even slapen. Hahahaha.

Maximillion

Dank JoZo,
De oplossing die je aandraagt heeft als onderwerp Foutcode 80200010, de mijne dus. De schrijver gaat er vanuit dat je eerst foutcode 80070002 krijgt.
Nou, die krijg ik niet.
De narigheid wordt vervolgens gezocht in de DataStore map. Heb de procedure zorgvuldig gevolgd.
Resultaat: Nada, noppo, niente, nevernooitniks.

Een soortgelijke suggestie, die ook de mappen Websetup WuRedir en Selfupdate erbij betrok. leverde overigens ook al nix op.

Maar we komen met z'n allen al wel dichterbij...
Keep 'm coming JoZo! (Oud-Fries voor 'het blijft maar regenen vandaag..')

raadsel Win Update 80200010 opgelost

Zo Jozo, het duurde even maar ik had het even druk met Win XP updaten.
huh? - Ja hoor - Alles v.w.b. het Updaten is weer OK !!:D
Ik leg het even uit, uit respect voor onder meer jou en Maximillion en ook omdat anderen er dan ook nog wat aan hebben.

Eerst jouw recept over de CryptographicService nog eens bekeken, Maximillion.
Om het effect van de tweede regel te bereiken heb ik via de verkenner de mapnaam Catroot2 gewijzigd in OldCatRoot2 en cryptsvc weer gestart.
Hielp allemaal niet.

Jozo reikte zoekresultaten met Google in nieuwsgroepen aan (zoekterm: 80200010)
Met flink nat gemaakte borst aan 't werk.
Een paar dingen vielen op:
- een piek aan klachten rond begin juni
- veel Spaanstalig
- veel klagers gebruikten Panda Titanium 2005

Zelf gebruik ik die Pandaversie ook, sinds 1e week juni.
Panda is van oorsprong Spaans.
Panda erkent het conflicteren met WinUpdate en heeft een hotfix hfp90504s3 uitgebracht.

Verder was het niet moeilijk meer: hotfix gedownload en probleemloos geïnstalleerd.
Het te downloaden bestand heet hfT50504s8.exe en is te downloaden van http://www.pandasoftware.com/support/card.aspx?id=21043&idIdioma=2&pagina=5

Vóór installeren Panda uitzetten, niet de-installeren.
De beschrijving bij toepassen van de hotfix is Spaans en blijkt gewoon op mijn Nederlandstalige versie te werken.

:thumb:

Rest mij nog Maximillion en Jozo en anderen hartelijk te danken voor hun ondersteuning!
Ik heb nog wel een aardig(?) ander vraagje voor het forum, maar eerst maar eens genieten van dít resultaat.
Houdoe,

Gelukkig! :D

Ik had die links vannacht ook in mijn favorieten opgeslagen. Ik kan ze zo te zien weer verwijderen...hahahah.

Maar je probleem is opgelost en dat is wat telt.

Maximillion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan