button autoclick

• Onderwerp starter Onderwerp starter visha
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

visha

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Hallo,

is het mogelijk om met js een button of hyperlink te autoclicken.
Ik zat zelf te denken het object op te halen met de id of naam en dan een click erop.
maar hoe?

Wat ik wil is dat een site wordt geopend > button wordt geclicked(automatic) > timer van 5-10 seconden(geeft tijd om pagina te herladen) > verder gaat naar volgende pagina en weer zelfde uitvoert.

Doordat ik de code nodig moet blijven houden omdat als er naar een andere pagina genavigeerd wordt de broncode verloren gaat. Hoe kan ik dit oplossen? kzat zelf aan frames te denken.

Kan iemand mij helpen?

Byee VRC

is het mogelijk om met js een button of hyperlink te autoclicken.
button: jazeker, link: nee.
Ik zat zelf te denken het object op te halen met de id of naam en dan een click erop.
maar hoe?
eh, zoals je het zelf zegt: ophalen met een id.

Maarum, is het je eigen site? Of die van iemand anders? Want je kan niet een link in een ander frame klikken (als het frame een andere site heeft dan die van jezelf).

Zo niet: een button (input button, wel te verstaan) heeft een submit() method op het omringende form. Een hyperlink (a-element) 'laten klikken' kan via de href propertie gewoon via window.location = a.href worden gedaan.

button: jazeker, link: nee.
eh, zoals je het zelf zegt: ophalen met een id.

Maarum, is het je eigen site? Of die van iemand anders? Want je kan niet een link in een ander frame klikken (als het frame een andere site heeft dan die van jezelf).
Site is van iemand anders dus vandaar die oplossing van frame.
maar hoe zou ik dit kunnen oplossen dan? dit is voor later btw, ik moet eerst button zien te fixen.

Zo niet: een button (input button, wel te verstaan) heeft een submit() method op het omringende form. Een hyperlink (a-element) 'laten klikken' kan via de href propertie gewoon via window.location = a.href worden gedaan.

ik heb de window.location opgezegd maar dit is het openen van een nieuwe scherm. ksnap dit nie helemaal met mijn vraag.
ik zat zelf te zoeken op een automatische onclick ofzo.

Maybe dat je me ff wat extra uitleg kan geven?

Byee VRC

maar hoe?
.click() ;)

http://www.w3schools.com/jsref/met_html_click.asp

Maar dat werkt alleen met een button.
Site is van iemand anders dus vandaar die oplossing van frame.
maar hoe zou ik dit kunnen oplossen dan? dit is voor later btw, ik moet eerst button zien te fixen.
Maar of dat gaat lukken als er een andere site in het iframe staat ... :confused:

Als een andere site helpmij.nl in een iframe laadt, en jij logt in bij helpmij, dan wil je niet dat die andere site jouw wachtwoord kan uitlezen met javascript. Daarom blokkeren browsers het een en ander. :)

Of dat ook voor een button geldt?

Laatst bewerkt:
Alles wat in een frame, iframe of wat dan ook wordt geladen kan alleen worden bereikt door een pagina als dat op hetzelfde domein staat. Zoals egel al zei, dat's bescherming zodat dit soort, laten we zeggen, 'vervelende' dingen niet worden gedaan.

In ieder geval. Omdat het dus om een ander venster gaat dat van een ander domein is, kan je dit NIET met javascript beinvloeden. Dit is het zgn. Same origin policy. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Same_origin_policy, en ook de 'see also' links onderaan. Om maar even te quoten:
wikipedia zei:
In computing, the same origin policy is an important security concept for a number of browser-side programming languages, such as JavaScript.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties.
de .click bekeken van w3schools en dit is wat ik zoek.
ik heb ook gelezen van dat policy's. :(
is er misschien een andere manier om dit alsnog te doen, desnoods niet met javascript??

Byee VRC

Nee... Javascript is de enige client-side scripttaal die in alle* browsers werkt. HTML kan dit soort dingen niet, evenals css - dat zijn markup- en stijltalen, respectievelijk.

* = major browsers als FF, IE, OP, SF, etc.

Wat is het probleem, wat is de functionaliteit die je wilt hebben? :)

Je beschrijft de (nog niet werkende) oplossing:
een site wordt geopend > button wordt geclicked(automatic) > timer van 5-10 seconden(geeft tijd om pagina te herladen) > verder gaat naar volgende pagina en weer zelfde uitvoert
maar wat is het probleem, zelf klikken kan toch ook?
Doordat ik de code nodig moet blijven houden omdat als er naar een andere pagina genavigeerd wordt de broncode verloren gaat.
Waarom heb je de broncode nodig? :)

Misschien kan 'het' wel op een andere manier opgelost worden, maar dan moet je beginnen met het probleem, niet met de niet werkende oplossing. ;)

Wat is het probleem, wat is de functionaliteit die je wilt hebben? :)

Je beschrijft de (nog niet werkende) oplossing:

maar wat is het probleem, zelf klikken kan toch ook?

Waarom heb je de broncode nodig? :)

Misschien kan 'het' wel op een andere manier opgelost worden, maar dan moet je beginnen met het probleem, niet met de niet werkende oplossing. ;)

ooh oke probleem is:
kspeel een spel waarbij ik moet klikken op een button om producten aan te maken.
dit moet om de euh. zoveel tijd. want je hebt maar een wachtrij van 5. als deze leeg is moet er weer geklikt worden.
kheb meerdere dorpen. en als ik kijk ff uit me hoofd reken dan moet ik meer dan 50+ kliks uitvoeren.
daarom wil ik het geautomatiseerd hebben omdat elke 4 uur 50+(1dag(=24 uur / 4 = 6 x 50 = 300 kliks :| )) kliks te gaan doen en dan ook elke dag is vermoeiend.

Dan zou je eens kunnen kijken naar een Firefox plug-in, iets als dit misschien?
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/119049/

Daarmee kun je formulieren automatisch invullen en opsturen. Er staat ook een vertraging bij in seconden. 20 minuten > 1200 seconden, ik weet niet om hoeveel tijd het precies gaat natuurlijk. ;)

Maar als je IE gebruikt ... dan weet ik het zo even niet. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan